9. apríla 2019 / Ján Májek

DIGITAL INSPIRATION

20 tipov na vytvorenie príbehu Vašej značky

Ak si chcete získať svojich potenciálnych zákazníkov, príbeh Vašej značky hrá dôležitú rolu. Umožňuje ľuďom, aby sa o ňu zaujímali a stotožnili sa s ňou. Príbeh značky je odpoveď na otázky „prečo a ako“ Vášho podnikania, vrátane Vašich vízií, Vašich úspechov, ale aj neúspechov.

Príbeh značky by mal nielen prezentovať fakty, ale aj vyvolať emóciu. Aby sme Vám a Vašej značke pomohli vytvoriť svoj vlastný príbeh, prinášame vám 20 tipov k vytvoreniu pútavého príbehu značky, ktorý bude s Vaším publikom rezonovať, a tak Vašej firme pomôže rásť.

1. Autenticita

Autenticitu možno dosiahnuť len čestnosťou a transparentnosťou. Možno by ste sa čudovali, ako rýchlo sú ľudia schopní odhaliť Vaše úmysly, ak sa ich snažíte oklamať. Zákazníci najčastejšie oceňujú podniky, ktorých úmysly sú čestné. Dôverujú potom nie len Vám, ako podnikateľovi, ale aj Vašej značke.

2. Zmysel

Určite už viete, že ak chcete, aby Váš podnik generoval nejaký zisk, nestačí, aby len jednoducho existoval. To čo značke dáva možnosť byť úspešnou, je zmysel v podnikaní. Skúste sa na svoje podnikanie pozrieť trošku z nadhľadu. Dáva Vám Vaše podnikanie zmysel? Máte pocit, že Vaše podnikanie dáva zmysel Vašej cieľovej skupine?

3. Vízia

Vízia firmy je o dopade na okolitý svet, ktorý chcete, aby Vaša firma mala. Všetko, čo v rámci svojho podnikania robíte, by z dlhodobého hľadiska malo do tejto vízie zapadnúť.

4. Hodnoty

Súbor hodnôt, ktorými sa Váš podnik riadi je to, čo Vám umožňuje Vašu víziu realizovať v každodennom živote. Hodnoty, ktoré uznávate formujú nielen Váš vzťah s obchodnými partnermi, ale formuje aj podnikovú kultúru vo Vašej firme. Je dobré zamyslieť sa, či hodnoty, ktoré reprezentujete sú hodnoty, ktoré uznáva Vaša cieľová skupina.

5. Produkty a služby

Nosným pilierom Vašej značky sú produkty a služby, ktoré predáva. Samotné produkty a služby musia ladiť s príbehom, ktorý Vaša značka rozpráva, a sľubmi, ktoré dáva.

6. Váš tím

Značka nie je len o tom, čo si o Vás a Vašej firme myslia Vaši dodávatelia a zákazníci. No netreba zabúdať na zamestnancov, ktorí sú v tomto prípade kľúčovým faktorom. Vaši zamestnanci sú tí, ktorí sa na vytváraní príbehu Vašej značky významne podieľajú.

Vy a ľudia, ktorí stoja za Vašou firmou, máte za úlohu tento príbeh rozprávať. Každý zamestnanec, tu teda má dôležitú úlohu. Uistite sa teda, či je príbeh ktorí rozprávajú taký, ktorý by ste chceli počuť.

7. Produkt ako súčasť príbehu

Samotné produkty a služby nemusia stačiť na to, aby ukázali hodnotu, ktorú vaša značka prináša. Schopnosť predať produkty, či služby, ako súčasť celého Vášho príbehu, Vám umožní presvedčiť Vašu cieľovú skupinu o tom, že ste tá správna voľba.

8. Názov značky a slogan

Názov značky a slogan sú dôležitými prvkami značky najmä preto, že je to niečo podľa čoho Vás bude Vaše okolie identifikovať. Názov je to, čo Vás reprezentuje. To, čo hovorí, kto ste. Názov značky musí byť teda rozpoznateľný. Váš slogan má v skratke načrtnúť príbeh Vašej značky.

9. Obsah

Obsah, ktorý vytvárate a publikujete ukazuje cestičku, ktorou ste sa rozhodli vydať. Obsah, ktorý zdieľate so svojim okolím vypĺňa potenciálne otázky týkajúce sa Vášho príbehu a poskytuje o Vás, a teda aj Vašej značke viac detailov.

Obsah, ktorý zdieľate ukazuje aký hlas ste sa Vašej značke rozhodli dať a akú osobnosť Vaša značka reprezentuje.

10. Dizajn značky

Veľkou časťou toho, čo robí značku identifikovateľnou, je jej dizajn. Dizajn značky je reprezentovaný najmä logom, ktoré by malo byť prvou vecou, ​​ktorú môže Vaše okolie rozpoznať.

Ak je dizajn loga urobený správne, môže Vám pomôcť ovplyvniť úsudok ľudí o sile vašej značky.

11. Činy

Nič nereprezentuje Vašu značku viac, ako samotné činy. Od spôsobu ako fungujú vaše interné procesy, až po spôsob komunikácie s Vašimi zákazníkmi. Vaše činy hovoria za všetko.

12. Skúsenosti zákazníkov

Proces ktorým si zákazníci prechádzajú počas nákupu produktu alebo služby Vašej značky, je ďalšou významnou časťou jej príbehu. Bez ohľadu na to, aký dobrý je Váš marketing, pre zákazníka to neznamená nič ak nie ste schopní splniť sľuby, ktoré Vaša značka dáva.

13. Cena a kvalita

Cena produktov a služieb vs. ich kvalita veľmi vysoko vplývajú na skutočnú hodnotu Vašej značky. Cenová hladina, do ktorej ste svoje produkty a služby rozhodli zaradiť, špecifikuje Vašu cieľovú skupinu. Avšak bez ohľadu to, akú cieľovú skupinu ste sa rozhodli osloviť, dbajte na to, aby ste dodržali úroveň kvality, ktorú zákazník očakáva.

14. Pozícia a vnímanie

Možno ste si už uvedomili, že Vaši zákazníci do určitej miery diktujú pozíciu, v ktorej sa Vaše podnikanie nachádza. Tajomstvom k tomu, ako sa vymaniť z tejto pozície, je získanie si srdcí užívateľov, ktorí sú s Vašou značkou v kontakte, namiesto snahy o manipuláciu prostredníctvom mysle.

15. Distribúcia

Ako dostanete svoje produkty a služby k svojim zákazníkom, je rovnako dôležité ako to, čo predávate. Unikátny spôsob distribúcie Vám môže dokonca poskytnúť konkurenčnú výhodu.

16. Lokalita

Lokalita, v ktorej sa Vaša firma nachádza môže výrazne ovplyvniť Vaše šance na úspech v dlhodobom horizonte. Vaša obchodná stratégia musí byť v súlade s lokalitou, v ktorej pôsobíte a naopak. Faktory ako viditeľnosť a prístupnosť výrazne vplývajú na to, či sa zákazníci dostanú priamo k vám.

17. Dostupnosť alebo Exkluzívnosť

Existujú produkty, ktoré sú dostupné takmer všade. Potom sú tu produkty, ktoré sú špecifické tým, že sú dostupné len na určitých miestach, prípadne v určitom čase - zákazník ich vníma ako exkluzívne. Obidve skupiny produktov majú svoje výhody a nevýhody, a to tak pre Vaše podnikanie, ako aj pre Vašich zákazníkov.

18. Komunita

Ak sa okolo Vašej značky začína budovať komunita, ste na dobrej ceste. Vaši zákazníci sa môžu stretnúť a podeliť sa o skúsenosti s Vašou značkou. Komunita verných zákazníkov, ktorú si postupom času budujete, môže významne ovplyvniť ďalší úspech Vašej značky.

19. Povesť

Je to príbeh Vašej značky, ktorý rozprávajú Vaši zákazníci. Ľudia prirodzene zdieľajú svoje názory, dávajú odporúčania, ale aj varujú pred podobnou skúsenosťou.

Povesť, ktorú Vaša značka má je dôležitá. V prípade, že nie je práve priaznivá, nepomôžu Vám ju zvrátiť ani najrôznejšie marketingové nástroje. Udržanie dobrej povesti je najdôležitejším faktorom kontinuálneho úspechu Vašej značky.

20. Reakcia a dosah

Schopnosť osloviť to správne cieľové publikum je kľúčová. No treba myslieť na to, že ešte nemáte vyhraté. Vytvárajte interakcie so svojimi zákazníkmi, zapájajte ich do tvorby príbehu Vašej značky. Vaši zákazníci potom zapoja aj svoje okolie.

Kombinácia uvedených tipov Vám môže pomôcť pri písaní Vášho vlastného príbehu značky. Čím lepší príbeh vytvoríte, tým menšie marketingové úsilie si budú Vaše produkty a služby vyžadovať.

Potrebujem nastaviť moderný marketing značky

Ďalšie inšpirácie