Tipy a trendy v online reklame pre rok 2021
1. Rast popularity online/digitálnej reklamy
Nové trendy v marketingovej komunikácii po útlme zaznamenanom hlavne v druhej polovici roku 2020 očakávajú rýchly návrat Google Ads na pôvodné, až zvýšené hodnoty spendov, keďže mnoho marketérov sa na rok 2021 pozerá s prísľubom zotavenia trhu. Pre tých, ktorí inzerovať neprestali, tak dočasné obdobie nižšej konkurencie, a teda nižších nákladov na digitálnu reklamu, zrejme čoskoro skončí. Tento predpoklad podporujú aj dáta spoločnosti eMarketer, ktorá ešte počas júna 2020 predikovala 17%-tný nárast v spende digitálnych kampaní v medziročnom porovnaní. Predsa len, platená reklama na Google ostáva jedným z najefektívnejších spôsobov oslovovania cieľových publík .
2. Reštrikcia dát pre marketérov
Reštrikcia dát je dlhodobý trend. Potreba obmedzovať prístup marketérov k dátam vzniká hlavne z dôvodu neustále zvyšujúceho sa upriamenia pozornosti na ochranu súkromia, stanovenú v nariadeniach ako GDPR. Ďalším dôvodom je aj to, že obmedzovanie týchto dát je aj v záujme technologických gigantov ako Google. Tí sa stále viac prikláňajú k využívaniu metódy tzv. „machine learning“, ktorá ich algoritmom umožňuje stále presnejšie predikovať správanie užívateľov. Limitovanie transparentnosti dát a obmedzovanie funkcionality tak núti nás, marketérov, stále viac sa spoliehať práve na technológiu Google, čo spoločnosti umožňuje maximalizáciu príjmov. Práve preto môžeme očakávať, že tieto obmedzenia budeme v digitálnej reklame pociťovať stále viac.
Čo to znamená a ako pristupovať k online marketingu v 2021? Viac ako kedykoľvek predtým budú marketéri musieť ukázať svoju flexibilitu a vynaliezavosť. Základným pilierom úspechu bude informovanosť o aktualizáciách, ako aj následná schopnosť prispôsobiť sa im. K tomuto fenoménu sa vyjadrilo už mnoho osobností online reklamy, medzi nimi aj Mark Irvin, riaditeľ spoločnosti Paid Media, SearchLab:
„Namiesto toho, aby sa sústredili na stratu, marketéri budú musieť identifikovať, čo funguje najlepšie s 80% informáciami, ktoré majú a naučiť sa, ako prispôsobiť a navigovať svoje kampane tak, aby zacielili viac na toto publikum.“
3. Video reklama na Facebooku
Video ostáva na vrchole potravinového reťazca v social media marketingu. Facebook reklama vo video formáte sa stáva najrýchlejšou metódou oslovenia cieľového publika. V rámci platformy užívatelia napozerajú viac ako 100 miliónov hodín video obsahu každý deň. Lockdown pritiahol k obrazovkám rekordné množstvá užívateľov, ktorí najviac interagovali práve s video obsahom. Ten tak dosahuje okrem povedomia o značke aj vysoké hodnoty social sharingu a tým sa po platforme šíri aj organicky, znižujúc CPM. Hubspot vo svojej case study uvádza, že užívatelia chcú vidieť viac video obsahu na firemných profiloch biznisov, ktoré sledujú. Zároveň sú títo užívatelia v 85% prípadoch po vzhliadnutí videa viac priklonení k dokončeniu nákupu.
Kľúčom k úspešným videám, ktoré užívatelia obľubujú, je produkovanie skutočne hodnotného obsahu. Môže ísť o obsah informačný, motivačný či zábavný v závislosti od hodnoty, ktorú užívatelia vyhľadávajú. Preto je dôležité vedieť pre koho obsah vytvárate, čo publikum hľadá a čo očakáva od značiek, s ktorými prichádza do styku. Ďalším dôležitým aspektom videa je jeho dĺžka. So stále rastúcou popularitou formátu krátkych videí (Intagram Reels, TikTok) je na zváženie, ako môže byť vami produkovaný obsah prispôsobený na formát, ktorý je cieľovým publikom preferovaný.
4. Komunikácia a posolstvá
Mnoho ľudí sa počas minulého roka dostalo do neľahkej životnej situácie. Práve preto je dôležitosť komunikovaných posolstiev po vstupe do nového roka ešte výraznejšia. Tvorba hodnotného obsahu, ktorý môže vášmu publiku vyriešiť problém a priniesť pridanú hodnotu, vám ho pomôže dobre zasiahnuť a spojiť sa s ním. Ak chcete nadviazať so zákazníkmi emocionálny vzťah, vďaka ktorému ich následne dovediete ku kúpe, zamyslite sa nad tým, ako im dokážete pomôcť. Aký obsah pre nich môžete vytvoriť? Pre inšpiráciu prinášame výber značiek priamo od Google a to, ako reagovali na situáciu koronavírusu ešte počas prvej vlny.
Bonusový typ:
Pre copywritting a tvorbu komunikačných posolstiev neexituje zázračná formulka, vďaka ktorej sa text stáva atraktívnym a oslovuje celé spektrum cieľového publika. Práve preto bude veľmi dôležité vytvorenie viacerých verzií reklamných textov a ich testovanie. Okrem použitého jazyka sa nemusíte báť experimentovať ani s rôznymi dĺžkami textov.
5. Mobilný zážitok
Nové trendy v marketingovej komunikácii hovoria, že ak chcú byť značky úspešné v roku 2021, musia mať prístupný web. Mobile-first užívatelia, ktorých je stále viac, očakávajú rovnako skvelý mobilný zážitok pri návšteve webov a konzumovaní obsahu na tomto zariadení ako pri desktopoch. Napriek tomu, že trend preferencie surfovania po internete na mobilných zariadeniach je tu už roky, stále existuje mnoho značiek, ktoré nemajú web optimalizovaný na mobilné prehliadanie. Problém preto nastáva práve vtedy, keď po kliknutí na online reklamu pristáva užívateľ na „rozbitej“ landing page, ktorá mu neposkytuje bezproblémový zážitok, na základe čoho z webu odchádza. Bez nákupu. Uistite sa preto, že sú vaše webové stránky plne responzívne a prispôsobené na prehliadanie pre užívateľov mobilných zariadení.
Predstavili sme si 5 tipov a trendov, ktoré budú mať v roku 2021 rastúcu popularitu v online reklame. Veríme, že vám to pomohlo. Potrebujete pomôcť s nastavením vašej digitálnej reklamy? Ozvite sa nám.