Keď spend padá, no konverzie stúpajú. To je efektivita v marketingu.
Prečítajte si ako sme pre nášho klienta Annemarie Borlind dokázali vyladením Google a Facebook kampaní dosiahnuť ROAS (return on ad spend) viac ako 1200% vo vysoko konkurenčnom beauty segmente počas obdobia roka, kedy konkurenčný boj vrcholí.
ROAS je metrika efektivity reklamy. Hovorí o tom, akú návratnosť značke priniesla reklamná kampaň. V našom prípade sa obrat, ktorý značka vygenerovala priamym pričinení reklamnej kampane rovná 12 násobku nákladov investovaných do nákupu mediálneho priestoru.
O klientovi
Annemarie Börlind je značka exkluzívnej prírodnej kozmetiky s dôrazom na udržateľnosť a spojením s prírodou. Dôkazom je samotné zloženie nielen produktov ale aj obalov či výrobného procesu, ktoré sú šetrné k prírode a odrážajú hodnoty spoločnosti. V prípade, že sa dočítate až na koniec, máme pre vás malé prekvapenie.
Zadanie
Cieľom značky je komunikovať spojenie človeka, vedy a prírody, a zvyšovať tak povedomie o značke v segmente prírodnej kozmetiky. Naším zadaním teda bolo zabezpečiť setup a optimalizáciu reklamných kampaní spoločnosti tak, aby sa plnili predajné a komunikačné ciele.
Cieľová skupina
Produkty značky sú primárne určené ženám vo veku od 25-60 rokov. Ako exkluzívna a prémiová sa značka zameriava predovšetkým na bonitnejšiu časť tohto trhu. Teda ženy, ktoré sú úspešné vo svojom obore, vedia čo chcú, zastávajú svoje vlastné hodnoty a hľadaju alternatívu k bežnej kozmetike. Sú ochotné investovať do kvality produktov a ingrediencií podobne ako pri jedle tak aj kozmetike lebo sa zaujímajú o to, s čím prichádza ich telo do styku.
Ciele
- Zvýšiť povedomie o značke
- Zvýšiť asociáciu s hlavnými atribútmi značky ako prírodná, udržateľná a prémiová.
- Udržanie ROAS nad 700% počas najkonkurenčnejšieho obdobia roku
Pokrytie komunikácie naprieč nákupným procesom
Na úvod by sme vám radi poskytli možnosť nazrieť do procesu, ktorý sa skrýva za naším prístupom k digitálnemu marketing. Model SEE-THINK-DO-CARE opisuje proces, ktorým zákazník prechádza v závislosti od svojho vzťahu ku značke.
SEE
Značka si prítomnosťou a frekventovanou komunikáciou posolstiev buduje mentálnu dostupnosť v mysli užívateľov. V praxi to znamená, že ak dostatočne dlho komunikujeme nastavené hodnoty značky, začnú ich zákazníci značke prirodzene pripisovať. U tých, s ktorými posolstvá rezonujú prichádza k posunu vnímania značky. V prípade, že takýto užívateľ následne zvažuje kúpu kozmetiky, resp. prírodnej kozmetiky jeho predchádzajúca interakcia so značkou vylepšuje jej východiskovú pozíciu v procese rozhodovania.
THINK
Zákazník už o vašej značke počul, vie aké produkty u vás nájde. Teraz je ten správny čas povedať mu o zásadných benefitoch, ktoré vyplývajú z ich používania. Prečo by si mal vybrať vás a nie konkurenciu? Práve tento súbor racionálnych argumentov dokáže zákazníka presvedčiť k tomu, aby produkt vyskúšal.
DO
V priemere len 5% všetkých potenciálnych zákazníkov je pripravených nakúpiť váš produkt či službu v určitom momente v čase. Práve preto je dôležité neustále zvyšovať mentálnu a fyzickú dostupnosť vašej značky v mysli zákazníka tak, ako sme popísali vo fáze SEE a THINK. Fáza DO je práve o týchto 5 percentách. Vyzýva ich na akciu. Práve teraz je ten správny čas nakúpiť. Či už formou špeciálnej či sezónnej ponuky, produktovej novinky alebo najčastejšie používanej zľavy. Ide o finálny kúsok skladačky, ktorý vedie ku konverzii.
CARE
Z dlhodobého hľadiska akejkoľvek spoločnosti je jednou z najdôležitejších metrík určite tzv. LTV alebo life-time value. V preklade popisuje, akú hodnotu má priemerný zákazník firmy. Fáza CARE je tá, v ktorej sa staráme o navyšovanie tejto hodnoty a budujeme lojalitu zákazníka ku značke. Najčastejšie používanou taktikami sú remarketingové a emailové kampane, ktorými sa opätovne snažíme naviesť už existujúceho klienta k opakovanej kúpe.
Využitie digitálnych médií
Rozhodli sme sa bližšie pozrieť na rôzne potreby, ktoré ženy naprieč segmentom kozmetických výrobkov majú ,a aké atribúty sú pre nich pri výbere značky a produktu dôležité. Na základe našich zistení sme sa následne rozhodli pre granulovanie cieľovej skupiny do užších záujmových a vekových segmentov, ktorým zodpovedala príprava a rozdelenie jednotlivých reklamných skupín ako aj výber marketingových kanálov.
Google search ads
Reklama vo vyhľadávaní je jednou zo základných zložiek takmer každej digitálnej stratégie a to najmä z dôvodu, že vaša značka musí byť zákazníkom ľahko dostupná. Ak je teda zákazník už v procese vyhľadávania, značky, ktoré sa nezobrazia, nemajú šancu na úspech. Na základe analýzy kľúčových slov sme pripravili reklamné vlákna a vytvorili reklamné texty.
Google smart shopping
Google smart shopping je rozšírením v Google vyhľadávaní, ktoré umožňuje zobrazovanie produktov od viacerých inzerentov spojených s vyhľadávacím dopytom. Využitie tohto reklamného formátu nám umožnilo predstaviť produkty AMB medzi konkurenciou a predstaviť tak produkty značky AMB ako alternatívu ku konkurenčným produktom, s ktorými už boli oboznámené.
Facebook Ads
Awareness
Ako najväčšia sociálna sieť na Slovensku, Facebook sa radí medzi tie digitálne nástroje, vďaka ktorým dokáže značka osloviť masu. Odprezentovať seba, svoje služby či produktové portfólio širokej základni potenciálnych zákazníkov, a tak zvyšovať povedomie o značke. Opakujeme v nich cieľovej skupiny základné hodnoty a atribúty značky, čím budujeme asociáciu s pojmami ako prírodná, pre ženu zajtrajška, natural beauty a ďalšie.
Konverzie
Ako sa človek so značkou zoznamuje a interaguje s jej obsahom, posúva sa marketingovým lievikom smerom ku konverzii. Vtedy je potrebné osloviť ho správnym call-to-action (CTA), ktoré ho motivuje na kúpu. Na takéto remarketingové kampane sa najčastejšie používajú konverzné metódy ako: tvorba produktových balíčkov, darček k objednávka, zľava, doprava zadarmo a podobné, časovo obmedzené ponuky.
Výsledky
- Efektivita: V období 3 mesiacov od nasadenia reklám a zapracovania zmien do reklamných účtov sme dosiahli priemerný ROAS vyše 1200%. V porovnaní s predchádzajúcim obdobím sa nám tento výsledok podaril napriek zníženiu nákladov na reklamu, čo značí jasné zvýšenie jej efektivity.
- Predaj: V porovnaní s predchádzajúcim obdobím stúpol počet konverzií z Google Ads o 15% zatiaľ čo priemerná cena za konverziu (CPA) klesla o 1,5 EUR (25%).
- Značka: V spomínanom období sa značka AMB v rámci platformy Facebook zobrazila viac ako 100 000 užívateľom s priemernou frekvenciou zobrazenia viac ako 6-7 krát na užívateľa. Opakovaný a častý zásah širokého publika v kombinácii s konzistenciou komunikácie tak prispieva k budovaniu povedomia o značke.