Chcete vynikať medzi konkurenciou? Prinášame rady, ktorými získate priazeň ľudí aj Google.
Trh je preplnený a často je náročné udržať si na ňom stabilnú pozíciu. Náročné, ale nie nemožné. Rozhodli sme sa do pár bodov spísať veci, ktoré vám pomôžu udržať a vylepšiť si postavenie na trhu, zostať v priazni ľudí aj Google. Keďže sa tieto dve veci vzájomne ovplyvňujú a majú dopad na váš biznis, je dobré vedieť, čo robiť, aby bol tento dopad pozitívny. Vyniknúť medzi konkurenciou určite viete aj vy. Ako inšpiráciu prinášame pár nápadov.
Čo urobiť pre Google?
Google sa pri vyhodnocovaní vašej stránky pozerá na viac kritérií a jedným z nich je rýchlosť načítania webu. Podľa marketingového odborníka Neila Patela je ideálne, ak sa vaša stránka návštevníkovi ukáže do 2 sekúnd (alebo menej) po kliknutí. Ak nie je načítaná do 3 sekúnd, užívatelia majú tendenciu stránku opustiť a prejsť na inú, ktorá predáva podobný alebo rovnaký sortiment. Ľudia sú, bohužiaľ, v tomto prípade netrpezliví a nekompromisní. Ak bude váš web rýchly, nebudú mať dôvod utekať ku konkurencii.
Pod rýchlosťou webu myslíme aj rýchlosť mobilného webu. Podľa štatistického portálu statista.com je v tomto roku až 52,2% všetkých webových stránok zobrazovaných práve prostredníctvom mobilného telefónu. Predpokladá sa, že toto percento bude ďalej rásť. Preto si nezabudnite odsledovať aj rýchlosť vášho mobilného webu. Ako? Existujú free stránky, na ktorých si to môžete vyskúšať. Odporúčame túto: https://www.webpagetest.org/.
Rýchlosť načítania webu značne ovplyvňuje aj veľkosť obrázkov. Nie vždy je dobré nahrávať obrázky či fotky v maximálnej kvalite. Ak sú všetky vaše fotky takéto, je pravdepodobné, že ľudia musia dosť dlho čakať, kým sa im objaví váš web. Množstvo z nich kvôli tomu zbytočne stratíte.
Preto sa o veľkosti vloženého obrázka rozhodujte VŽDY na základe jeho účelu či umiestnenia.
Ak si chcete zistiť napr. medziročnú rýchlosť a nie tú aktuálnu, použite Google Analytics. Tam sa vám zapisúju údaje z dlhšieho časového obdobia a pozrieť si tam viete napr. aj mieru opustenia vašej stránky.
Skvelá funkcia, ktorú môžete integrovať na stránku je AMP- Accelerated Mobile Pages. S touto funkciou bude váš web načítaný okamžite a obrázky na ňom budete mať dopredu predčítané. Google začal dokonca stránky s AMP aj označovať, čo vás môže ľahko odlíšiť od konkurencie.
Okrem rýchlosti sa Google pozerá aj na váš content (obsah). Či je originálny a hodnotný. Preto: používajte (ak sa dá) vami nafotené obrázky, vami natočené videá, informácie, ktoré nikde inde nenájdu, CTA výzvy a čo najosobnejší prístup. Práve tieto veci vám pomôžu vyniknúť.
Myslíte si, že v dnešnej, informáciami preplnenej, dobe je nereálne ponúknuť také, o ktorých užívatelia ešte nevedia? Možno máte pravdu. Závisí to aj od oblasti vášho pôsobenia. Ak sa ale budete venovať témam, ktorým skutočne rozumiete, určite u vás nájdu to niečo „iné“, čo hľadali. Možno to nebudú nové informácie, ale napr. váš osobitý prístup. To, akým spôsobom o veciach píšete. To, akým spôsobom ich predávate či ako s ľuďmi komunikujete.
Ak svoj biznis zameriate na oblasti, ktorým rozumiete a máte ich radi, ľudia to vycítia. A Google tiež.
Ďalšia vec, ktorú môžete urobiť pre lepšiu pozíciu vo vyhľadávaní, je optimalizácia obrázkov. Čo to znamená? Napríklad to, že do každého obrázku vložíte osobitý alt tag (alternatívny text), ktorý „povie“ vyhľadávaču, čo sa na obrázku nachádza. Ten ho vďaka tomu rozpozná, vyhodnotí ako originálny obsah a vašej stránke zvýši kredit.
Podstatný je aj samotný názov obrázku/ fotky. Ten by ste si mali premyslieť ešte pred samotným nahraním na web. Určite fotke nenechávajte číslený názov, ktorý jej pridelil váš foťák. Názov by mal byť stručný a výstižný. Taký, z ktorého bude hneď jasné, čo sa na obrázku nachádza. Je dôležitý nielen pre klasické textové vyhľadávanie, ale aj pre vyhľadávanie obrázkov v Google. Ak bude názov správny, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že ho Google ukáže medzi prvými.
Čo urobiť pre ľudí?
Responzivita. To je to slovíčko, ktorým potešíte všetkých vašich návštevníkov. Presnejšie tým, že sa vaša stránka bude pekne zobrazovať na hocijakom zariadení. Obrázky nebudú poprehadzované, texty nepôjdu cez seba, všetko bude mať svoje miesto a užívateľovi sa bude chcieť vašu stránku prezerať (pri najlepšom na nej urobiť nákup či inú akciu). Dokonca aj Google vo vyhľadávaní uprednostňuje responzívne weby.
Ucelený užívateľský zážitok. To je to, čo musíte ľuďom priniesť naprieč všetkými zariadeniami. Responzivitu vášho webu viete jednoducho otestovať na http://responsivedesignchecker.com/. Po zadaní vašej URL adresy si môžete vyskúšať, ako stránku zobrazuje na rôznych zariadeniach, od desktopu, cez notebook, iPad až po iPhone či Samsung Galaxy.
Čudovali by ste sa, no aj napriek ľahkému overeniu responzivity stránky, je stále množstvo neresponzívnych a chaotických webov. Zaistite, aby sa užívatelia na vašej stránke cítili dobre a jasne prijali všetky informácie. Presne to ich u vás udrží a vráti znova.
Čo ešte urobiť?
Už vyššie spomínané mobilné telefóny su jasným trendom súčasnosti. Prispôsobuje sa tomu celý online marketing, výnimkou nie je ani samotná reklama.
Budúcnosťou je práve mobilná reklama.
V roku 2017 vzrástli výdavky na mobilnú reklamu až o 35%. V podobnom tempe by to malo pokračovať aj naďalej, predpokladá sa že do roku 2020 sa budú výdavky zvyšovať v priemere o 21% ročne. Do troch rokov by sa tak mobilná reklama mala stať populárnejšou než televízna.
Nebojte sa investovať do mobilnej reklamy, aj keď s tým ešte nemáte skúsenosti.
Zavolajte si niekoho na pomoc a urobte krok smerom k svojim užívateľom. Mobilný trend bude stále rásť.
Naše rady sa vyčerpali. Veríme, že ich využijete, blysnete sa medzi konkurenciou a obľúbia si vás užívatelia aj Google. Prajeme veľa šťastia.