Analytické nástroje ako studnica správnych rozhodnutí

Výkon, Marketing  5. mája 2023 Ján Májek

Každý dobrý marketér vie, že analytické nástroje sú nevyhnutnou súčasťou online marketingu. Umožňujú nám robiť informované rozhodnutia, identifikovať silné a slabé stránky a optimalizovať stratégiu. Jedným z najpoužívanejších nástrojov je Google Analytics, a preto si jeho využitie priblížime v tomto článku. Začneme však vysvetlením významu analytických nástrojov v online marketingu.

Identifikácia slabých a silných stránok 

Analytika slúži v prvom rade na to, aby nám ukázala, ako zlepšovať a optimalizovať online kampane a web stránky. Bez správnej analytiky nie je možné robiť informované rozhodnutia. Jej najväčším prínosom je najmä možnosť identifikovať slabé a silné stránky online marketingu.

google-analytics-digitalny-markeitng-online-reklama-data

Ak by ste napríklad spustili kampaň, no na jej vyhodnotenie nepoužijete analytické nástroje, len ťažko zistíte, čo v skutočnosti zafungovalo. Preto je online marketing bez analytických nástrojov slepou uličkou, ktorá môže viesť k plytvaniu času a zdrojov. Naopak, ak analytické nástroje použijete, presne budete vedieť, ako opakovať kroky, ktoré viedli k úspechu.

Jednoduchý príklad využitia digitálnej analytiky v praxi

Predstavte si, že vlastníte eshop s ekologickými produktmi. S cieľom zviditeľniť produkty, ktoré máte v ponuke, prevádzkujete na vašej webovej stránke firemný blog. Práve začínate a nie ste si istí, aké témy a typy článkov vám prinesú najväčšiu návštevnosť. Práve analytika vám umožní lepšie zistiť, ktoré príspevky priťahujú najväčšiu pozornosť, ktoré majú vysokú mieru odchodov atď. 

Informácie získané z analytických nástrojov potom môžete využiť na vylepšenie blogu. Vďaka tomu budete vedieť, aké príspevky treba tvoriť a ušetríte tak čas, ktorý by ste inak stratili publikáciou neúspešných článkov.

graf-vykonnosti

Zlepšite svoj online marketing s Google Analytics

Google Analytics je jeden z najpoužívanejších analytických nástrojov. Uvádzame niekoľko príkladov, ako ho využiť pre zlepšenie stratégie online marketingu:

Monitorovanie organickej návštevnosti

Google Analytics vám pomôže pochopiť, ktoré stránky majú najvyššiu organickú návštevnosť. Skontrolujte zobrazenia stránok, mieru odchodov, priemerný čas strávený na stránke a ďalšie metriky. Keď to zistíte, budete robiť lepšie rozhodnutia pri tvorení obsahovej stratégie.

TIP: Porozmýšľajte, prečo sú niektoré stránky úspešnejšie ako ostatné a poznatky zohľadnite pri optimalizácii menej výkonnejších stránok. Toto je oveľa jednoduchšie ako vytvorenie nových stránok.

Objavovanie najvýkonnejších kanálov

Používaním webovej analytiky v Google Analytics môžete jednoducho zistiť, odkiaľ na vašu web stránku prichádzajú zákazníci. Ak sa napríklad väčšina z nich preklikne na váš web z organických výsledkov vyhľadávania, no len malá časť sa k vám dostane z príspevkov na sociálnej sieti, budete vedieť, že máte zlepšiť vašu stratégiu sociálnych médií. 

Ak vďaka Google Analytics zistíte, že vám PR článok uverejnený v online magazíne mimo vášho webu priniesol veľa nových klientov, nebude na škodu investovať do tejto formy reklamy aj v budúcnosti.

data-driven-marketing-obchodne-rozhodnutia-efektivita-v-marketingu-google-analytics

Prehľad zariadení

Zistite, z akých zariadení ľudia prichádzajú na váš web. Môže ísť napríklad o počítač, smartfón alebo tablet. Taktiež môžete zistiť, aký operačný systém sa v zariadení nachádza a o akú značku ide. Tieto informácie vám pomôžu posúdiť výkonnosť rôznych verzií vášho web. Na základe nich sa potom lepšie rozhodnete, ktorú verziu web stránky by ste mali optimalizovať.

Ďalšie analytické nástroje

Okrem Google Analytics poznáme aj mnohé ďalšie analytické nástroje. Ak potrebujete zistiť chyby a nedostatky webovej stránky, duplicitné označenia alebo chcete zobraziť náhľad webu, použite Google Search Console

Pri zlepšovaní UX dizajnu je skvelým pomocníkom analytický nástroj HotJar, ktorý vám prehľadne ukazuje, ako sa zákazníci pohybujú na webovej stránke. Ďalším veľmi užitočným nástrojom je Mailchimp. Pomáha vyhodnotiť úspešnosť e-mailových kampaní.

analyza-vykonnosti-biznis-ciele

Dáta z Google Analytics a iných analytických nástrojov nám každodenne pomáhajú pri tvorbe a optimalizácii kampaní či webov. Vďaka nim sa nám podarilo zefektívniť online marketing mnohých firiem. Pozrite si, ako sme vylepšili marketingovú stratégiu spoločnosti Syngenta, ktorá je jednou z vedúcich poľnohospodárskych spoločností na svete.

Veríme, že sme vás týmto článkom inšpirovali k používaniu analytických nástrojov, ktoré vám pomôžu ľahšie spracovať poznatky a dáta v digitálnom priestore. Vďaka digitálnej analytike ušetríte veľa času a zefektívnite vašu prácu. Držíme vám palce a ak by ste potrebovali pomoc, kontaktujte nás ešte dnes.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

HOT alebo NOT MARKETING | 2025

HOT alebo NOT MARKETING | 2025

Marketing  10. januára 2025 Ján Májek

Marketing v roku 2025 sa nesie v znamení autenticity, modernizácie a prispôsobenia sa potrebám pu...

Čítaj viac
Marketing 2025: Hra sa mení. Nezmeškajte zmeny!

Marketing 2025: Hra sa mení. Nezmeškajte zmeny!

Marketing  6. januára 2025 Ján Májek

Marketing 2025 a nové trendy od gigantov ako TikTok či Meta menia spôsob, akým komunikujeme s pub...

Čítaj viac
PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  20. decembra 2024 Ján Májek

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.