Chcete získať kvalitné a relevantné kontakty uchádzačov, ktorí prejavili aktívny záujem o pracovné pozície? Riešením sú výkonné lead generation kampane. Poďme si vysvetliť, čo sú leady, ako môžu lead generation kampane pomôcť personálnym agentúram získať viac uchádzačov a ako vyzerá stratégia tejto kampane v praxi.
Čo sú lead generation kampane?
Používajú sa na získanie zákazníkov alebo kontaktov na zákazníkov, ktorí prejavili záujem o váš produkt alebo službu. V našom prípade ide o pracovnú ponuku. Stratégia lead generation kampane zahŕňa takmer všetky aspekty vášho marketingu vrátane PPC, SEO, dizajnu webovej stránky a stratégie sociálnych sietí.
Čo je lead?
Termín Lead sa používa na označenie potenciálneho zákazníka, ktorý prejavil záujem o konkrétnu službu/produkt/ponuku. Ak uchádzač o zamestnanie navštívil vašu webovú stránku, prehliadal si pracovné ponuky alebo si stiahol váš obsah, môžeme ho označiť termínom lead.
Prečo potrebujete získavať kontakty?
Ak sa vám podarí získať kontakt na potenciálneho uchádzača o zamestnanie, môžete sa mu naďalej pripomínať a posielať mu vhodné pracovné ponuky. Rozšírite si tak sieť talentov a budete schopní rýchlejšie obsadiť pracovné pozície vašich klientov.
V personálnych agentúrach má lead generation kampaň význam nielen z hľadiska získavania uchádzačov, aj keď sa budeme v tomto článku venovať primárne tejto téme. Pomáha vám získavať aj ďalších klientov, čo sa prejaví na väčšom počte voľných pracovných miest.
Ako na lead generation stratégiu?
V skratke si vysvetlíme, ako môže vyzerať efektívna lead generation stratégia pre personálnu agentúru.
Zachyťte lead
Keď sa potenciálny uchádzač o zamestnanie dostane na vašu webovú stránku, je celkom pravdepodobné, že sa sem už nevráti. Možno ho aj zaujme pracovná ponuka, no bude pokračovať v hľadaní na iných portáloch a na vašu agentúru zabudne. Máte teda málo času na to, aby ste získali jeho kontakt. Skúste to urobiť výmenou za niečo, čo uchádzač ocení.
Použite lead magnety
Dajte uchádzačom najavo, že im výmenou za ich kontakt ponúknete niečo hodnotné. Môže ísť napríklad o bezplatný webinár, newsletter s novými pracovnými ponukami alebo e-book. Skvelým príkladom z praxe je bezplatná mzdová kalkulačka, ktorú sme implementovali na web HR agentúry Adecco. Pod kalkulačkou sa nachádza prehľadný, ľahko vyplniteľný formulár pre zanechanie kontaktu.
Môžete použiť aj nenápadnejšie lead magnety, ako sú napríklad kariérne blogy. Tie slúžia ako hlavný zdroj informácií pre ľudí, ktorí majú záujem zamestnať sa cez vašu personálnu agentúru. Neprinesú vám však lead iba tým, že ich vytvoríte a zverejníte. Skúste na konci každého kariérneho blogu čitateľom ponúknuť, aby sa prihlásili na voľné pracovné miesto alebo na odber newslettera.
Presmerujte návštevníka na landing page
Keď návštevník klikne na magnet a dostane sa na landing page, prichádza vaša šanca získať jeho kontakt. Dajte si záležať na tom, aby bola táto stránka jasná, prehľadná a jednoznačne viedla k vykonaniu požadovanej akcie.
Pri redizajne webu spoločnosti Adecco sme pre landing page na zanechanie kontaktu zvolili čistý a intuitívny dizajn. Uchádzač môže po kliknutí na magnet „Rýchla registrácia“ za pár sekúnd vyplniť kontaktné údaje a získavať tak pravidelné pracovné ponuky do elektronickej schránky.
Ohodnoťte vašu stratégiu
Skontrolujte výkonnosť jednotlivých lead magnetov a preskúmajte získané kontakty. Zistite, či sú uchádzači, ktorí vám zanechali kontakt, skutočne vhodnými zamestnancami pre vašich klientov.
Lead generation kampaň pre personálnu agentúru
Získavanie nových kontaktov je pre personálnu agentúru kľúčovým faktorom pre udržanie rastu spoločnosti. Potrebujete zvýšiť počet uchádzačov (leadov), ktorí sa hodia na pracovné pozície vašich klientov. To môžeme spoločne zabezpečiť pomocou výkonnej lead generation kampane. Kontaktujte nás ešte dnes, aby sme si dohodli konzultáciu a našli vhodné riešenie.