Employer branding na LinkedIn je dnes neoceniteľným nástrojom pre spoločnosti, ktoré sa snažia zaujať a chcú získať kvalitných profesionálov do svojho tímu. Táto platforma vám umožňuje prezentovať svoju kultúru, hodnoty a pracovné príležitosti priamo svojim potenciálnym zamestnancom. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako funguje LinkedIn a akú stratégiu zvoliť, aby ste vybudovali silnú značku zamestnávateľa na tejto platforme.
Marketing pre zamestnávateľov v skratke
Budovanie značky zamestnávateľa je proces, pri ktorom sa firma snaží prezentovať na trhu práce ako obľúbený zamestnávateľ. Cieľom employer brandingu je v prvom rade prilákanie talentovaných uchádzačov a udržanie si kvalitných zamestnancov. Ak chcete zistiť viac, prečítajte si článok o employer brandingu na našom blogu.
V tomto článku sa však budeme venovať tomu, ako funguje LinkedIn a ako vybudovať silný employer branding na tejto profesijnej sieti.
Ako funguje LinkedIn?
Keď si uchádzač o zamestnanie hľadá prácu, zvažuje pritom rôzne faktory. Patria sem benefity, lokalita, flexibilita, firemná kultúra, povesť spoločnosti a potenciálni spolupracovníci.
LinkedIn funguje tak, že vám pomáha tieto faktory prezentovať uchádzačom, súčasným zamestnancom a obchodným partnerom. Môžete to urobiť prostredníctvom zverejňovania noviniek, videí, fotografií a pracovných ponúk.
Prečo budovať značku zamestnávateľa na LinkedIn?
Ľudí, ktorých nájdete na LinkedIn, s veľkou pravdepodobnosťou nájdete aj na iných platformách a sociálnych sieťach. Ide však o to, s akým zámerom ľudia LinkedIn navštevujú. Zvyčajne sú to uchádzači o zamestnanie alebo freelanceri, ktorí aktívne hľadajú prácu alebo nové spolupráce.
Ako na budovanie značky zamestnávateľa prostredníctvom LinkedIn?
Podľa portálu Linkedin až 75 % uchádzačov o zamestnanie zvažuje povesť spoločnosti ako dobrého zamestnávateľa predtým, ako sa uchádzajú o prácu. Jedným zo spôsobov, ako si túto povesť budovať a prilákať špičkové talenty, je práve employer branding.
Ako funguje LinkedIn: Optimalizácia profilu
Ak vaša spoločnosť zatiaľ nemá profil na LinkedIn, je na čase si ho vytvoriť. V prípade, že už vytvorený profil máte, stačí ho optimalizovať. Okrem všeobecných tipov, ako je atraktívne logo a identita, pravidelné pridávanie zaujímavého obsahu a použitie vhodných CTA na vašom profile, je taktiež veľmi dôležité optimalizovať profil pre SEO.
Pridajte do popisu vašej spoločnosti a príspevkov kľúčové slová špecifické pre vaše odvetvie. Nezabudnite taktiež skontrolovať, či sú informácie o vašej firme na LinkedIn aktuálne.
Ako funguje LinkedIn: Zverejňovanie voľných pracovných mies
LinkedIn vám umožňuje bezplatne zverejňovať pracovné miesta. Ak chcete umiestniť svoju ponuku práce na vrchol vyhľadávania a zlepšiť tak šancu na prilákanie talentov, môžete využiť možnosť platenej ponuky.
Dobrou stratégiou je pravidelne zdieľať pracovné ponuky vašej organizácie a požiadať vašich zamestnancov, aby robili to isté.
Ako funguje LinkedIn: Zdieľanie aktualít o firme
Uchádzači o zamestnanie chcú vedieť, čo sa deje vo vašej organizácii a ako sa správate k svojim zamestnancom. Aby ste publiku ukázali, že vám na vašom tíme záleží, môžete pravidelne zdieľať fotografie a videá zamerané na angažovanosť vašich zamestnancov. Môže ísť napríklad o zverejňovanie:
- ocenení a uznaní,
- fotografií zo školení,
- gratulácií k narodeninám,
- webových seminárov,
- hier, turnajov a súťaží,
- večierkov, podujatí a dovoleniek.
Verejným ocenením svojich zamestnancov nedosiahnete len to, že budete pôsobiť ako ideálny zamestnávateľ v očiach uchádzačov. Povzbudíte aj váš súčasný tím k tomu, aby prispeli k rastu spoločnosti.
Ako funguje LinkedIn: Vytváranie pútavého obsahu
Pri stratégii a kampaniach zameraných na employer branding nemôžete ignorovať tvorbu obsahu. Ako zamestnávateľ zverejňujte prínosný a zaujímavý obsah, ako napríklad:
- nové trendy v odvetví,
- prípadové štúdie založené na vašich úspešných projektoch,
- tipy týkajúce sa práce,
- príbehy zamestnancov,
- rozhovory s manažérmi firmy.
Záver
Dúfame, že vám tento článok pomohol zistiť, ako funguje LinkedIn a ako ho využiť na budovanie silnej značky zamestnávateľa. Ak potrebujete pomôcť so zlepšením firemného imidžu, SEO optimalizáciou vášho LinkedIn profilu alebo s obsahovou stratégiou, kontaktujte nás a dohodneme si spoločné stretnutie.