V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu online prítomnosť. Jedným z kľúčových prvkov úspešného digitálneho marketingu sú lead generation kampane pre B2B a B2C. Táto stratégia slúži na systematické získavanie potenciálnych zákazníkov, tzv. leadov, ktoré sú relevantné a majú záujem o vaše produkty a služby. V tomto článku sa pozrieme na to, čo presne je lead generation kampaň a ako ju úspešne implementovať.
Čo je lead generation reklama?
Lead generation reklama je súbor marketingových aktivít zameraných na získavanie kvalitných a relevantných kontaktov, ktoré môžu byť pre vašu firmu potenciálnymi zákazníkmi. Cieľom je vytvoriť záujem a interakciu s konkrétnymi ľuďmi, ktorí prejavujú záujem o vaše produkty alebo služby. Čím ďalej, tým viac dnes firmy prechádzajú na model, kedy firmy realizujú online marketing na sociálnych sieťach a vyhľadávačoch, zbierajú kontakty (leady), ktoré končia v CRM firmy a následne s nimi komunikuje obchodný tím / call centrum.
Druhy lead generation kampaní
Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať lead generation kampaň:
1. Obsahová lead generation kampaň
Vytvárame hodnotný obsah vo forme blogových článkov, e-kníh, alebo videí, ktoré prilákajú pozornosť cieľovej skupiny, ktorá následne zanechá kontakt.
2. E-mail marketing
Poskytujeme hodnotné informácie prostredníctvom e-mailov, ktoré zákazníkom pomôžu a zároveň budú obsahovať „call-to-action“ na ďalšiu interakciu.
3. Sociálne média
Aktívne využívanie Meta platformy ako Facebook a Instagram na komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi a vytváranie záujmu o vašu značku. Tento záujem končí Call to action prvkom, ktorý otvára formulár kde potencionálny užívateľ zanechá kontakt.
4. Landing page a formuláre
Pre efektívnu lead generation kampaň je nevyhnutné mať špeciálnu landing page. Landing page by mala obsahovať jasnú hodnotovú ponuku a formulár, cez ktorý môžu návštevníci zanechať svoje kontaktné údaje. Dôležité je minimalizovať odchody zo stránky, a to prostredníctvom jasného a presvedčivého volania k akcii. Formuláre majú výhodu v tom, že užívateľ musí okrem svojich údajov zanechať aj dodatočné informácie a tým sa vyselektujú užívatelia, ktorí majú väčší záujem o službu / produkt.
5. Facebook a Instagram Lead Generation
Sociálne siete ako Facebook a Instagram sú skvelými platformami pre lead generation. Využívame ich pre ich dobré cielenie a segmentáciu cieľových skupín, kde môžeme presne definovať, kto uvidí reklamy.
Tipy pre úspešnú lead generation kampaň
- Presne definujte cieľové skupiny
- Testujte a optimalizujte cieľové skupiny a obsah kampaní na základe dát a výkonu
- Pridajte užívateľom do formulára otázky ohľadom jeho segmentu – zvýšite tým relevanciu kontaktov
- Tvorte obsah, ktorý má reálnu hodnotu a rieši problémy vašich zákazníkov aj v offline svete
- Aktívne odpovedajte na otázky či komentáre od potenciálnych zákazníkov
- Analyzujte dáta cez analytické nástroje na sledovanie výkonu kampaní
Záverom môžeme povedať len to, že množstvo firiem už prešlo na lead generation a má automatizovaný obchod a môže každý mesiac plánovať a očakávať nové kontakty. Ak nie ste fanúšikom online, tak sa budete musieť prispôsobiť, pretože trh sa prispôsobil a čím ďalej, tým viac je požiadavka na to mať kvalitné leady z online.
REFERENCIE NA LEAD GENERATION OD NAŠICH ZÁKAZNÍKOV
Vďaka práci upvision sme získali o 400% viac potenciálnych zákazníkov vynikajúcej kvality. Spoločnosť efektívne spolupracovala a komunikovala, čím vytvorila bezproblémový pracovný postup. Tím poskytuje kvalitnú prácu s dodržaním deadlinov. Veľmi cennou súčasťou spolupráce je fakt, že agentúra disponuje skúsenosťami v širokom spektre odvetví digitálneho marketingu a služieb, ktoré poskytujú. Všetko sme tak mohli riešiť s jedným dodávateľom.
“ Barbora Kalčoková – GEPARD FINANCE, s..r.o. “
S Janovým tímom som spolupracovala na viacerých projektoch na chorvátskom trhu, ich podpora, rýchlosť a dostupnosť celý proces značne uľahčili. Pracovať s nimi bolo naozaj potešením, takže odporúčam Jána a jeho agentúru každému, kto chce úspešne dokončiť rôzne projekty v oblasti IT, alebo výkonnostného marketingu.
“ Helena Kariko – Lugera Hrvatska d.o.o. “