AKO VYBUDOVAŤ KVALITNÝ WEB? 12 SCHODOV DO WEBOVÉHO NEBA.

Programovanie, Povedomie  18. júna 2019 Ján Májek

Ako vybudovať kvalitný web tak, aby spĺňal očakávania vašich návštevníkov webu a vás samotných, môže byť občas výzva. Pokiaľ máte jasnú predstavu o tom, čo posunie vašu stránku vpred, máte z polovice vyhrané.

Ak však neviete, ako zlepšiť svoju stránku, zamyslite sa najprv nad tým, za akým účelom by mali užívatelia navštíviť vašu stránku. Majú odoberať vaše novinky? Kúpiť si nejaký produkt alebo objednať ponúkanú službu?

Poznanie toho, akú akciu na vašom webe chcú návštevníci vykonať, vám pomôže ľahšie porozumieť a prispôsobiť požiadavkám obsah stránky. Jedným nepísaným pravidlom každej úspešnej stránky je inšpirovať a motivovať návštevníkov k akcii. Hoci je celkový vzhľad stránky subjektívnou záležitosťou, existujú určité osvedčené zásady, ktoré fungujú pri tvorbe webovej stránky.

Hor sa na ne!

12 webových prikázaní, vďaka ktorým váš web zaručene nezapadne prachom:

1. Vybudujte váš web na kvalitnom základe

Aby vaša stránka vôbec uzrela svetlo sveta, musíte si zakúpiť doménu, prípadne vytvoriť si stránku na subdoméne. Zakúpená doména pôsobí oveľa profesionálnejšie, preto mnohé firmy investujú práve do tohto typu domény. Rovnako dôležitý je výber webhostingu a CMS systému. Pri rozhodovaní o správnom webhostingu si odpovedzte na otázku : „Ako chcem využívať webhosting?“ V prípade, že si web zakladáte za účelom vytvorenia eshopu budete potrebovať iný webhosting než stránka obsahujúca len fotografie a text.

Čo sa týka CMS systému, kľúčovú úlohu pri jeho výbere zohrávajú vaše osobné očakávania. Najlepší CMS systém je ten, ktorý vám umožní jednoduché zverejnenie obsahu na vašu stránku. Až 78% respondentov, využívajúcich CMS systém, si získal svojimi vlastnosťami WordPress. Okrem neho existujú aj iné CMS systémy ( napríklad Joomla, Drupal, Concrete 5, Expression Engine, Adobe Business Catalyst a mnohé iné). Výber záleží od vašich osobných preferencií.

2. Zrýchlite načítanie vašej webovej stránky

Optimálny čas načítania stránky by sa mal pohybovať v rozmedzí 2 až 3 sekúnd. Pomalé načítavanie stránky bude mať za následok, okamžitý odchod návštevníkov zo stránky. Okrem toho doba načítania stránky je jedným z kľúčových SEO faktorov. Pomalé načítanie stránky sa negatívne podpíše na vašom SEO hodnotení.

3. Zredukujte nejasné formulácie na minimum

Ak sa už pri príchode na vašu stránku bude návštevník cítiť zmätene, okamžite odíde. Používajte jasné, zreteľné a stručné formulácie, ktoré návštevník jednoznačne interpretuje.

4. Dobre si premyslite vzhľad vašej vizuálnej identity

Každý prvok vašej vizuálnej identity vplýva na to, ako je vnímaná vaša značka. Koniec koncov vnímanie značky ovplyvní i celkový dojem z vašej webovej stránky.

Aké sú spomínané prvky vizuálnej identity?

  • logo
  • tagline
  • písmo
  • farebná schéma
  • skúsenosť zákazníka s vašou firmou

5.  Vsaďte na prehľadnosť stránky

I pri tvorbe webovej stránky platí pravidlo„ Niekedy menej je viac“. Návštevník ocení prehľadne vytvorenú stránku, ktorá ho vhodne nasmeruje k vykonaniu akcie na vašom webe.

6. Ako vybudovať kvalitný web a povzbudiť návštevníkov k akcii

Každá dobre zostavená stránka obsahuje call-to-action prvky. Tie sú väčšinou vizuálne odlíšené od zvyšného textu. Najlepšie urobíte, ak call-to-action prvok vsadíte do buttonu. Text by mal obsahovať určitú výhodu z toho, ak na tento button návštevník klikne.

7. Implementujte Google Analytics na váš web

K získaniu väčšieho prehľadu o vašich návštevníkov vám pomôže implementácia Google Analytics. Vďaka nemu sa dozviete, odkiaľ prichádzajú vaši návštevníci, aké stránky na vašom webe si prehliadajú.

8. Nezabúdajte na responzívnosť webovej stránky

Užívateľ môže navštíviť váš web z rôznych zariadení. Prispôsobte preto vašu stránku veľkosti obrazovky daného zariadenia. Tým zaistíte ľahšie prehliadanie vašej stránky.

9. Zlepšite obsah vašej stránky

Proces tvorby webovej stránky nekončí po jej vzniku. Po vytvorení webovej stránky by ste ju mali neustále zlepšovať, aby sa k vám návštevníci opätovne vrátili. Aby sa tak stalo, založte na vašej stránke blog, natáčajte vlogy, prípadne založte podcast. Každý pridaný obsah je vítaný.

10. Navoďte u návštevníkov pocit dôvery

Vybudujte si u návštevníka vašej stránky dôveru pridaním :

  • referencie
  • štatistiky
  • klientskych log
  • zákazníckych príbehov
  • certifikátov kvality

11. Ako vybudovať kvalitný web zlepšením SEO 

Na to, aby užívatelia našli váš web vo výsledkoch vyhľadávania, potrebujete mať zaindexované stránky vášho webu. Okrem toho by ste mali brať ohľad na zlepšenie On-Page faktorov i Off-Page faktorov, ktoré ovplyvňujú vašu výslednú pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania Google.

12. Zabezpečte vašu stránku zašifrovaním

Využívajte protokol HTTPS, ktorého účelom je zaistiť šifrovanú komunikáciu medzi návštevníkom webu a vašou webovou stránkou. Vďaka nemu zvýšite dôveryhodnosť vašej stránky.

Testujte, testujte a testujte

Zvýšenie konverzného pomeru a celkovej interakcie návštevníka webu so stránkou docielite neustálym testovaním.

Testovanie môžete vykonať :

  • sledovaním, kde klikol návštevník webovej stránky
  • štatistiky
  • A/B testovaním
  • pozorovaním heat mapy


Potrebujete kvalitný web ? Kontaktujte nás.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Tipy, Marketing, Social media  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.