AKO VYLEPŠIŤ INSTAGRAM STORIES- 10 TIPOV

Povedomie, Social media  6. mája 2020 Ján Májek

Ako vylepšiť instagram stories keď sa veci tak rýchlo menia v online ? Instagram sa podľa nových štatistík vyšplhal na číslo 500 miliónov pridaných Insta stories/ príbehov denne. Spolu s Facebookom a YouTubom tvoria trojku najpoužívanejších sociálnych sietí. Aj keď bol Instagram vo svojich začiatkoch prehliadkou pekných fotografií, v súčasnosti jeho význam pochopili aj firmy, ktoré tu aktívne komunikujú a budujú vzťah so svojimi zákazníkmi.

Rastúca popularita Instagramu otvorila dvere novým formám propagácie firmy, jej služieb či produktov. Jednou z nich sú Instagram stories. Neustále sa v nich objavujú nové funkcionality, ktoré pomáhajú firmám tvoriť skutočne kvalitný a profesionálny obsah bez väčšej námahy.

Máte na to 24 hodín

Šťastie v nešťastí je, že Insta stories sú viditeľné na vašom profile len 24 hodín. Svetlou stránkou obmedzeného času je fakt, že Príbehy nemusíte dopredu plánovať, kedykoľvek môžete pridať aktuálnu situáciu aj staršiu fotografiu z galérie vášho telefónu, ktorú viete priamo v “storke”, prípadne ešte predtým v aplikácii, vkusne upraviť. V porovnaní s tvorbou klasických (trvalých) Instagram príspevkov, sa pri tvorbe Príbehov, v dôsledku ich jednodňovej životnosti, kladie menší dôraz na kvalitu ich obsahu. To však neznamená, že vzhľad Príbehu nie je dôležitý.

Obmedzený čas a možnosť rýchleho prekliku na inú “storku” so sebou prináša riziko nepovšimnutia, “preletenia” vášho Príbehu. Tak sa môže veľmi rýchlo stať, že v húfe konkurencie zaniknete a Stories vašej firmy nebudú vykazovať žiadny engagement (mieru zapojenia užívateľov).

V nasledujúcich 10 tipoch si ukážeme, ako robiť kvalitné a zaujímavé Insta stories, ktoré dokážu prilákať pozornosť užívateľa a odlíšiť od konkurencie.

Rozloženie / Layout

Priamo v Instagram Príbehu

Ak neviete, ktorú z fotiek pridať, pridajte viacero naraz. Funkciu Layout nájdete v možnostiach Instagram príbehu a umožní vám pridať viacero fotiek v rôznych rozloženiach. Stačí si vybrať. Následne môžete s fotkami vo zvolenom Layoute manipulovať, približovať ich aj vzďaľovať, aby neboli zle orezané a zobrazili to dôležité.

Prostredníctvom aplikácie

S rozložením viacerých fotiek do jedného príbehu sa môžete hrať ešte pred jeho uverejnením. Dopredu si takéto príbehy pripraviť v aplikácii. Odporúčame aplikáciu Unfold, ktorá vám pomôže prostredníctvom viacerých bezplatných šablón navrhnúť peknú koláž, dotvorenú podľa vašich predstáv (vlastným textom, fotkami, videom, typom písma).

Na úpravu “storiek” je dobrá aj aplikácia InShot, ktorá (okrem iného) obsahuje možnosť pridania hudby. Ďalšou z možností je overená, univerzálna skupinu aplikácii Adobe Spark s rozsiahlou knižnicou fotografií, možnosťou animácii, množstvom efektov a jednoduchou synchronizáciou so zálohou iCloudu. Ja osobne často používam Canvu, ktorá je dostupná ako aplikácia aj ako webová platforma. Je “user friendly”, rýchlo sa v nej naučíte robiť a poskytuje mnoho viacero šablón zadarmo. Jej knižnica fotiek, nálepiek, ikon, rámov, textúr aj fontov písma je široká.

Skúste zvážiť pravidelné používanie rovnakých alebo podobných šablón vašich príbehov. Vytvoríte tak súdržné príbehy, ktoré môžete zladiť s vašou značkou ako celkom, s jej vizuálnymi komunikačnými prvkami, korporatnymi farbami a pod. Identita značky hrá veľkú rolu pri jej rozpoznávaní zákazníkmi. Ak budete tú istú (alebo podobnú) šablónu/ vizuál v príbehoch opakovať, užívateľ si ho po čase automatický spojí s vašou značkou a v jeho hlave vznikne prepojenie medzi vašou firmou a použitými vizuálnymi “stories prvkami.”

Boomerang z live fotky

Iste ste si všimli, že Boomerang ako súčasť Instagram príbehu má už dlhšiu dobu viacero rozhraní. Okrem klasického, môžete zvoliť efekt Slowmo, Duo či Echo. Vedeli ste však, že Boomerang môžete urobiť aj z vašej “live fotky”? Stačí, ak z galérie fotoaparátu vyberiete “live fotku” a nahráte ju do príbehu. Potom pár sekúnd podržte prst na dispeji a funkcia sa aktivuje. Mal by sa vám objaviť nápis “BOOMERANG” a “live fotka” v opakujúcej sa slučke.

Hra s písmom

Instagram príbehy poskytujú iba určité druhy písma. Vy však svoju komunikáciu môžete obohatiť o ďalšie prostredníctvom aplikácii, akými sú Better fonts, pri ktorej integrujete klávesnicu s fontami do klávesnice vášho telefónu, prípadne využijete editor priamo v aplikácii a text len skopírujete, alebo Hype-Type, ktorá obsahuje rôzne zábavné, animované, originálne typy písma. Práve písmo môže byť aspektom, ktorý oživí váš príbeh, pridá mu na pútavosti a odlíši od konkurencie.

Práve písmo môže byť aspektom, ktorý oživí váš príbeh, pridá mu na pútavosti a odlíši od konkurencie.

Hra s farbami

Spektrum farieb

Na prvý pohľad sa zdá, že paleta farieb v Insta storke je obmedzená. Opak je pravdou. Stačí, ak podržíte prst na ľubovoľnej farbe a ukáže sa vám celé spektrum farieb, ktoré môžete použiť. Farby môžete aj customizovať a pomocou kvapátka preniesť niektorú z farieb použitých vo vašom vizuáli napr. na písmo vašej “storky.” Kvapátko odporúčame používať najmä pri prenášaní korporátnych farieb vašej firmy do “storyčka.”

Farby dúhy či gradient

S farbami sa dá ísť ešte ďalej. Označte celý nápis a podržte na ňom prst, kým sa vám neotvorí celá paleta farieb. Jeden prst následne posúvajte horizontálne po palete a druhým postupne odznačujte text. Vznikne vám tak pestrofarebný, dúhový nápis. Podobným spôsobom vytvoríte aj efekt gradientu, ak horizontálny pohyb vymeníte za vertikálny.

S textom a farbami sa dá hrať naozaj všelijako. Skúsiť môžete text duplikovať a navrstviť pod seba. Vznikne zaujímavý 3D efekt.

Jednofarebné pozadie

Vyberte fotku z vašej galérie, prípadne nejakú odfoťte. Následne, v režime kreslenia, kliknite na ikonku pera,, vyberte ľubovoľnú farbu a pár sekúnd podržte prst na displeji. Pozadie vašej Insta story sa danou farbou celé vyfarbí. Ak chcete, aby zafarbené pozadie bolo priehľadné, tento proces zopakujte, no nie s perom, ale s fixkou.

Gumujte

Z prekrytej fotografie farbou môžete gumou zmazať len istú časť, na ktorú chcete upozorniť. Prípadne môžete nechať fanúšikov hádať, ktorý z vašich produktov sa na fotke skrýva, a to tak, že im budete gumou postupne odhaľovať ďalšie a ďalšie časti obrázku.

Je to na vás. Určite však odporúčame pohrať sa so všetkými funkciami v rámci kreslenia (pero, fixka aj “neonka”- neónový štetec).

Od hands-free po odpočet

Instagram neustále prichádza s novými funkcionalitami, ktorými môžete vylepšiť svoje Instagram príbehy. Tieto by vám nemali uniknúť.

Hands-free

Videá sa ukázali, ako jedna z najobľúbenejších foriem príbehov. Natáčať ich môžete aj bez toho, aby ste držali palec na displeji práve prostredníctvom funkcie Hands-free, v ktorej máte tiež možnosť “dvojklikom” otočiť kameru na seba a prstami obraz ľubovoľne približovať či vzďaľovať. Skvelé ak chcete zákazníkom priblížiť svet vášho officu, prípadne im niečo vysvetliť.

Pozadie z GIF-ka

To, že sa dajú GIF-ká vkladať do vami nahratej fotky v príbehu ste určite vedeli. Vedeli ste však, že GIF-ko sa môže stať pozadím vášho “storyčka?”

Túto funkciu nájdete v možnosti Vytvoriť, hneď vedľa klasického fotenia/ nahrávania a live streamu.

Do vyhľadávania stačí zadať kľúčové slovo a ukážu sa vám jemu zodpovedajúce GIF-ká, ktoré môžete nastaviť ako pozadie vášho príbehu. Nevýhodou je, že Instagram vám vygeneruje ako pozadie to isté GIF-ko 3x pod sebou a stratíte možnosť do príbehu kresliť.

Prianie k narodeninám

Ďalšou funkciou, ktorá sa nachádza v sekcii Vytvoriť je personalizované prianie k narodeninám. Stačí do vyhľadávania zadať napr. meno vášho zamestnanca a Instagram vám automaticky vygeneruje zopár z doposiaľ uverejnených príbehov či príspevkov, v ktorom ste ho spomenuli. Prianie si viete prispôsobiť podľa seba, zmeniť pozadie, vložiť hudbu, nálepku a pod.

Odpočítavanie

Určite ste si už medzi možnosťami príbehu všimli možnosť “odpočítavanie.”

To však, okrem vloženia do už zhotovenej fotografie, môže tvoriť aj samostatné pozadie príbehu. K tejto možnosti sa dostanete cez spomínanú funkciu Vytvoriť. Odpočet je skvelým nástrojom napr. pri launchovaní nového produktu. Nastavíte odpočítavanie do spustenia predaja produktu a vaši sledovatelia si majú možnosť, vďaka tejto funkcii, nastaviť na daný moment upozornenie.

Vo sekcii Vytvoriť máte na výber z množstva možností (anketa, šablóny, zmienka, anketa, kvíz, zbierka,…). Veľa z týchto možností sa dá pridať aj do už hotových fotiek /obrázkov/ videí. Rozdielom je, že ak pôjde cez funkciu Vytvoriť budú tieto prvky dominantou vášho príbehu, nielen jeho funkčným doplnkom. Je len na vás, ktorú možnosť zvolíte, no rozhodne odporúčame tieto funkcie využívať a striedať. Sú skvelým nástrojom na zvýšenie engagementu.

Chat

Chcete od fanúšikov niečo zistiť? Opýtajte sa ich. S funkciou Chat vytvoríte konverzáciu priamo v Directe. Kliknutím na nálepku Chatu požiada užívateľ o pripojenie. To, s kým začnete chatovať a ako dlho to bude trvať, je na vás.

Vlastné nálepky

Nálepky sú super vec. Môžete pod ne šikovne skryť váš príspevok. Ako? Tak, že ho zazdieľate do vášho príbehu a prekryjete nálepkou. Po kliknutí na nálepku sa užívateľ dostane na váš príspevok. Šikovné však?

Nálepky od Instagramu sú fajn, no celkom ohraté. Môžete si vytvoriť vlastné, súvisiace s vašou značkou a tie v príbehoch používať. Vyhnete sa tak všednosti a urobíte ďalší krok k odlíšeniu vášho Instagram profilu. Na “ukrytie” vami zdieľaného príspevku môžete použiť napríklad aj GIFy.

Označenie produktov a carousel reklama

Pri propagácií produktov v Príbehoch ich rozhodne odporúčame označovať. Užívateľ má tak možnosť dostať sa priamo zo “storky” k vášmu výrobku a uskutočniť nákup na vašom e-shope. Aby ste mohli produkty označovať, musíte ich mať nahraté v Business Manager-i.

Skvelou možnosťou ako odpromovať svoj produkt v Príbehu na Instagrame je vytvoriť Carousel reklamu, teda viac po sebe idúcich, na seba nadväzujúcich fotiek, ktoré môžu postupne odhaľovať benefity vášho produkty či odkrývať jeho príbeh. Príbeh v Príbehu, účinný spôsob, ako upútať pozornosť užívateľa.

Skryté hashtagy

Správne využívanie hashtagov v Instagram stories vám môže priniesť nemalé publikum a vysokú mieru interakcie s vaším príbehom. Najskôr však musíte zistiť, aké hashtagy sú vhodné pre váš segment. Stránky ako all-hastag.com či best-hashtags.com vám pomôžu nájsť skupiny hashtagov, hodiace sa vášmu podnikaniu. Ideálne je pripraviť si niekoľko skupín hashtagov a v príspevkoch aj príbehoch ich striedať. Tieto stránky vám však poskytnú len návrhy anglických hashtagov, no nemali by ste zabudnúť ani na slovenské.

O tom, ako správne hashtagy vybrať a používať sme napísali samostatný článok.

Keď už máte vybratých niekoľko dobrých hashtagov, je čas ich integrovať do Príbehu. Najlepšie tak, aby nebol preplnený mriežkami. Keď chcete použiť čo najviac hashtagov a vyvolať vysoký dosah, no nechcete vzbudiť efekt preplneného vizuálu, stačí hashtagy šikovne skryť. Za fotku či ľubovoľný element, ktorý do “storky” pridáte. Element, ktorého sa dotknete ako posledného je spravidla ten, ktorý ostane na vrchu a skryje všetko, čo je pod ním, vrátane hashtagov.

A skryť nemusíte len hashtagy, skryť môžete celý príbeh, napr. pred konkurenciou. Veľmi jednoducho, cez Nastavenia sa prekliknete na Súkromie a prejdete na sekciu Príbeh. Ukáže sa vám možnosť Skryť príbeh pre:. Potom už len zvolíte pre koho chcete príbeh skryť.

Posledné odporúčania

Desiatimi tipmi na zlepšenie vašich Insta stories sme si prešli. Na záver ešte zopár odporúčaní, ktoré môžu pomôcť.

  • Zapnite si upozornenia o činnosti konkurencie
    Ak chcete dostávať upozornenia o nových príspevkoch či príbehoch konkurencie, stačí si ich zapnúť prostredníctvom ikonky troch bodiek (…) na konkurenčnom profile.
  • Insta story na poslanie
    Ak vás nejaký príbeh inej firmy zaujal a chcete ho ukázať svojim kolegom, stačí im ho poslať ako správu prostredníctvom ikonky “papierového lietadla.” Tá sa nachádza v pravom dolnom rohu každého príbehu, ktorý nemá možnosť zdieľania príbehu ako správy zablokovanú.
  • Dobré Insta storky si odložte do Výberu
    Ak máte príbehy, ktoré chcete natrvalo uchovať viditeľné pre svojich fanúšikov, umiestnite ich do Výberu. Vaši sledovatelia si tak môžu kedykoľvek pozrieť, ako vyzerá vaša práca, čo sa deje vo vašom kancli či kto tvorí váš tím.
  • Streamujte
    Live streamy má každý zákazník rád. Získa tak bližší a ľudskejší kontakt s vašou značkou a prostredníctvom reakcií a chatu, dostupných v živých videách môže byť na chvíľu súčasťou vašej značky.
  • Video content
    Aj v “storkách” je video obľúbeným prvkom. Na zaujatie máte však len 15 sekúnd. Ak potrebujete času viac, skúste aplikáciu CutStory, ktorá vám dlhé videá rozdelí na sériu kratších klipov. Super aplikáciou je aj Mojo, ktorá z vašich fotiek vytvorí animované “minivideá” a na výber ponúka niekoľko šablón.
  • Stories reshares
    Jedna z viacero metrík (počet uložení príspevku, reach, impresie,..), ktorá označuje počet užívateľov, ktorí zdieľali váš príspevok vo svojom Príbehu. Dostupná je však len pre firmy, ktoré majú Business account.

Instagram má okrem nami spomenutých ešte množstvo iných funkcionalít. Ich vyskúšanie chce čas, no môže výrazne pomôcť zvýšiť popularitu vášho Instagram profilu.

Potrebujem vylepšiť instagram

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Marketing, Programovanie, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.