13. augusta 2019 / Ján Májek

DIGITAL INSPIRATION

Návod: 8 krokov ako vytvoriť retargetingovú kampaň cez Facebook.


Aby ste držali krok s dobou, mali by ste zacieliť na užívateľa retargetingovou reklamou. Ide o reklamu zacielenú na užívateľov, ktorí určitým spôsobom prejavili záujem o váš produkt. Ako však zistíte, že sa užívateľ zaujímal o váš produkt? Jednoducho. Stačí na vašu stránku implementovať Facebook Pixel. Po nasadení tohto kódu na vaše podstránky vám už žiadny užívateľ neunikne. Prv než sa pustíte do nastavovania retargetingových kampaní, popremýšľajte nad vašimi reklamnými cieľmi.

menu

Pri retargetingu prichádzajú do úvahy tieto hlavné ciele:

  • Build awareness = V tejto možnosti môžete zacieliť na tých, ktorí o Vás ešte nepočuli, avšak podobajú sa svojim správaním na vašich minulých návštevníkov.

  • Reminder advertising = Zameriavate sa na minulého návštevníka, ktorý si síce prezeral produkty na vašom webe, avšak nevykonal žiadnu akciu. Možno predpokladať, že nebol o nákupe úplne presvedčený.

  • Close a sale = Táto možnosť cieli na užívateľov, ktorí si síce pridali váš produkt do košíka, ale nedokončili celý nákupný proces.

  • Invite repeat business = Týmto cieľom chcete užívateľa povzbudiť k ďalšiemu nákupu. Môžete sa užívateľovi pripomenúť, aby si zakúpil komplementárny produkt k zakúpenému produktu.

Čo je podstatou retargetingových kampaní?

V skratke by sa retargeting dal vysvetliť ako spôsob, akým sa pripomeniete minulým návštevníkom vášho webu, ktorí si buď vložili váš produkt do nákupného košíka, ale napokon si ho nekúpili alebo si ho kúpili a chcete im ponúknuť komplementárny produkt k zakúpenému produktu. Nemusí ísť ani z ďaleka len o tieto nákupné akcie. Užívateľ môže vyjadriť svoj záujem i sledovaním a hľadaním určitého produktu.

Na presné zacielenie vášho publika si budete musieť vložiť na vaše stránky Facebook Pixel, ktorý bude sledovať kroky vašich návštevníkov. Zároveň sa prepojí s Facebook Ads Managerom, vďaka čomu si jednoducho zacielite svoje reklamy na minulých návštevníkov vašej stránky. Buďte však na pozore a ešte predtým než sa pustíte do nastavovania kampaní v Facebook Ads Manageri, skontrolujte funkčnosť Facebook Pixelu. Zistíte to tak, že si nainštalujete do prehliadača Chrome rozšírenie Facebook Pixel Helper.

Najväčšia výhoda retargetingových kampaní spočíva v ich personalizácii. Presne viete, aký produkt užívateľa zaujal, na ktorý sa pozeral, prípadne aký komplementárny produkt bude k zakúpenému produktu potrebovať. Užívateľovi sa dostanete ľahko pod kožu, čím si zaistíte jeho priazeň. Sprostredkujete mu reklamu, do ktorej sa hneď zamiluje, pretože bude preňho priam šitá na mieru.

menu

Pri akom obsahu retargetingových reklám sa podlomia užívateľom kolená?

Pri retargetingových reklamách sa vám otvárajú dvere do sveta kreativity. Záleží na Vás, či vašim cieľom bude informovať minulých návštevníkoch o zľave na produkt, ktorý si pozerali pred pár dňami alebo im len pripomeniete daný produkt bez zľavy.

Koľko finančných prostriedkov budete musieť vynaložiť k spusteniu retargetingovej reklamy?

Retargetingová reklama vás bude stáť rovnako ako ostatné reklamy na Facebooku. Spravidla by sa váš minimálny denný rozpočet mal vyšplhať na hodnotu 1 eura alebo by sa váš denný rozpočet mal rovnať cene za 2 kliknutia. To znamená, že keď máte nastavenú cenu za kliknutie 2,5 eur, tak váš minimálny rozpočet na deň by mal byť 5 eur. Avšak myslite aj na to, že priemerná cena za kliknutie je 1,5 eura. Keď váhate akú peňažnú sumu investovať do vašej kampane, radi vám s tým pomôžeme. Stačí nás len kontaktovať e-mailom a dohodnúť si s nami stretnutie, kde preberieme vaše možnosti.

menu

Návod ako vyťažiť z retargetingových kampaní čo najviac?
Dodržujte týchto 8 krokov!

Štatisticky najviac užívateľov prichádza práve z retargetingových kampaní. Ak ste pevne rozhodnutí využiť tento typ reklamy na oslovenie vašich minulých návštevníkov, musíte poznať návody, bez ktorých by reklamy neboli až tak efektívne.

1. krokom k úspechu je definovanie vášho publika

Kľúčom k úspechu je rozpoznanie vašej cieľovej skupiny. Bez dostatočného poznania vášho publika nebude vaša kampaň stáť na pevných základoch. Tým pádom nebude ani vaša kampaň spĺňať požiadavky publika, pretože nebudete vedieť aké to publikum je.
Otázkou však zostáva, ako zistiť, kto je vašou cieľovou skupinou?
Stačí, ak sa pozriete do analytického nástroja Google Analytics. Práve z neho získate informácie o užívateľoch, teda konkrétne sa dozviete = pohlavie, miesto, kde sa nachádza, záujmy a typ zariadenia, ktoré užívateľ používa. Okrem toho Google Analytics patrí k skvelým pomocníkom, vďaka ktorému zistíte, aké stránky užívateľ prehliadal ešte predtým, než vykonal konverziu na vašom webe.

2. krokom je implementovanie kódu Facebook Pixel

Facebook Pixel je nutnosťou k tomu, aby ste sledovali návštevníkov na vašom webe. Ide o krátky kód, poskytovaný Facebookom, ktorý sa vloží do hlavičky každej podstránky vašej webovej stránky. Samotné vloženie nie je zložité, vyžaduje si nízku technickú zručnosť. V konzole Biznis managera vygenerujte Facebook Pixel a pošlite ho vášmu developerovi na implementáciu do webovej stránky.

menu

3. krok pozostáva z nainštalovania rozšírenia Facebook Pixel Helper

Facebook Pixel Helper slúži na kontrolovanie Facebook Pixel. Vďaka nemu sa dozviete o jeho funkčnosti, respektíve nefunkčnosti. Takisto Vás rozšírenie upozorní na prípadné problémy. Jeho inštalácia je pomerne jednoduchá, stačí ak prejdete do obchodu Chrome a medzi rozšíreniami prehliadača Chrome nájdete Facebook Pixel Helper. Stiahnete tu.

4. krok smeruje k nastaveniu publika v Facebook Ads Manageri

Publikum si zvolíte na stránke Facebook Ads Managera, kde sa prekliknete na Business Managera v hornom ľavom rohu. Z vyrolovanej ponuky si vyberte v kategórii Assets (Aktíva) možnosť Audiences (Publikum).

menu

5. krokom vedie k vytvoreniu a výberu Vlastných publík, nazývaných aj Custom audience

Publikum si vytvoríte na podstránke Audiences (Publikum) tak, že kliknete na Create Audience (Vytvoriť publikum). Z rozbaleného menu vyberte možnosť Custom Audiences (Vlastné publikum), vďaka čomu sa dostanete k publiku z Facebook Pixela.

menu

6. krokom zostáva selekcia Návštevníkov vášho webu, alebo inak nazvané Website  Traffic

Vytvoriť si publikum môžete buď z Customer File (Súbor s kontaktnými údajmi zákazníkov), Website Traffic (Návštevníci webstránky), App Activity (Aktivity v aplikácii), Engagement on Facebook (Interakcia s vašou stránkou na Facebooku). Celkový výber z týchto možností sa odvíja od vašich cieľov. Najčastejšie si inzerenti vyberajú možnosť Website Traffic (Návštevníci webstránky), pretože kampaň chcú cieliť na užívateľov, ktorí vykonali určitú akciu na ich webe.

menu

7. krok spočíva vo výbere vášho cieľového publika

V poli Website Traffic (Návštevníci webstránky) sa vám zobrazí 5 typov publík. Akú možnosť si zvolíte závisí od vašich cieľov. Majte však na pamäti, že čím konkrétnejšie dané publikum bude, tým máte väčšiu šancu u užívateľov uspieť.

O akých 5 typoch publík hovoríme?

  • Anyone who visits your website (Každý, kto navštívil vašu stránku)
  • People who visit specific pages (Ľudia, ktorí navštívili špecifické stránky)
  • People visiting specific web pages but not others (Návštevníci, ktorí navštívili špecifickú podstránku, zároveň však vylúčite tých, ktorí navštívili inú podstránku)
  • People who haven’t visited in a certain amount of time (Návštevníci, ktorí navštívili váš web, ale za posledných 180 dni ho už znova nenavštívili)
    menu
  • Custom combination (Vlastná podmienka)

8. krok je záverečný, ktorý doteraz chýbal do vašej mozaiky retargetingovej kampane, ktorým je vytvorenie a spustenie kampane

I keď si zadefinujete relevantné publikum stále nemáte tento marketingový boj vyhratý. Dôležitým bodom je obsah retargetingovej reklamy. Najefektívnejšia reklama bude tá, ktorá bude zodpovedať záujmom a túžbam užívateľa. Tento posledný krok je najdôležitejším a najťažším spomedzi všetkých. Ak sa vám nedarí zasiahnuť publikum relevantným posolstvom alebo len neviete ako na to, neotáľajte a napíšte nám. Čím dlhšie budete čakať, tým budete investovať zbytočné úsilie a finančné prostriedky, ale žiadané výsledky sa nedostavia.
Facebook retargeting spustíte ako klasickú reklamnú kampaň na Facebooku, s tým, že vyberiete svoje publikum, ktoré ste vytvorili cez nástroj publiká a ktoré je postavené z návštevníkov vášho webu. Nezabudnite mať stále zapnutý FB Pixel aj pri kampaniach, aby sa vám stále zväčšovalo publikum.

Ak sa vám zdá príliš náročné aplikovať túto následnosť krokov na váš web, obráťte sa s dôverou na náš tím, ktorý pružne zefektívni vašu reklamu.

Áno, potrebujem kvalitne nastaviť Facebook kampane.

Ďalšie inšpirácie