TVORBA E-SHOP NA MIERU-CASE STUDY

Case studies, Programovanie  12. novembra 2019 Ján Májek

Tvorba e-shop na mieru je komplexný proces realizácie a posun pre firmu, ktorá danú platformu realizuje. O procese tvorby webu už sme písali vo viacerých článkoch. V tejto case study sa dozviete o “kreslení” e-shopovej časti webu a programovaní e-shopu na mieru.

Úvod

Náš klient, Glycospot, je biotechnologickou spoločnosťou s celosvetovou klientelou, ktorá produkuje substráty pre testovanie, napríklad rôznych druhov potravín. Najbližší je nám Slovákom príklad s využitím pre výrobcov zlatého moku. Výrobcovia piva vedia prostredníctvom ich produktov zistiť kvalitu obilnín alebo sladu, čo im pomôže pri výbere správnych surovín.

Ciele

Hlavnými cieľmi bolo zohľadnenie špecifického režimu niektorých produktov a výber vhodného programovania, príprava grafického dizajnu e-shopovej časti v súlade s dizajn manuálom a samotné programovanie backendu e-shopu.

Klient mal svoju webovú stránku so zobrazením produktov, avšak e-shop na stránke nebol funkčný.

Glycospot pôsobí v B2B segmente a produkty sú určené pre presný okruh obchodných partnerov. Týmto partnerom sme chceli zjednodušiť nákupný a objednávkový proces. Zároveň sme chceli partnerom umožniť rýchlu a jednoduchú platbu.

Výzvy

Pri úvodnej analýze potrieb pre programovanie e-shopu sme narazili na niekoľko nástrah:

1. Grafický dizajn e-shopovej časti
Klient nám doručil dizajn a logo manuál, ktorým boli definované grafické požiadavky na kreslenie.

2. Analyzovanie potrieb e-shopu a definovanie postupov pre jednotlivé produkty
Analytická časť je veľmi dôležitá. Riešenie e-shopu sa na prvý pohľad mohlo zdať jednoduché – 9 produktov bez akýchkoľvek variánt. Pravda však bola iná. Niektoré produkty Glycospotu sú vysoko “prispôsobiteľné,” a teda:

  • je potrebný výber z variánt produktov,
  • je pri alebo po kúpe potrebná konzultácia s odborníkmi z Glycospotu k “prispôsobeniu” produktov pre potrebný účel.

Bolo preto potrebné nájsť vhodné riešenie a pripraviť špecifikáciu, aby sme zosúladili potreby klienta a navrhli mu z nášho pohľadu najlepšie možnosti realizácie, s ktorými sa bude dať operovať aj do budúcnosti, vzhľadom na potenciálny vývoj.

3. Staršie technológie
Klient mal záujem len o “doprogramovanie” e-shopu, no zistili sme, že zdrojové kódy sú postavené na starších technológiách. To by mohlo pri programovaní e-shopovej časti spôsobiť problémy napríklad s implementáciou platobnej brány pri ukončení podpory tejto staršej technológie. Pri ponechaní pôvodného kódu by bolo pre nás náročnejšie optimalizovať aj jednotlivé časti webu, keďže sme nemali k dispozícii dokumentáciu k zdrojovému kódu.

4. SEO – správne presmerovanie webu
Pri aktualizácii webu, sa často mení obsah a štruktúra stránok, ale aj samotné URL adresy. Preto je pri preklápaní webu do do ostrej verzie dôležité vyriešiť presmerovania URL cez redirect 301. Potreba správneho presmerovania webu pri transfere vyplynula z konečného riešenia – museli sme nakoniec programovať celú webovú stránku.

5. BONUS – Cookies a GDPR
Keďže riešime ochranu osobných údajov, pre klienta sme zabezpečovali aj správne nastavenie cookies a “Privacy policy”. Najnovší vývoj cookies nepoteší žiadneho marketéra.

Riešenia

Grafický dizajn

Dizajn webu sme riešili v prvom rade z užívateľského hľadiska. Nákupný proces je jednoduchý a intuitívny, reaguje na zvyklosti v online prostredí. Tiež jeho vizuál je vzhľadom na brand klienta veľmi príjemný.

Analytická časť, špecifikácia a výber riešení

Najťažšia časť nás čakala ukrytá v samotných produktoch a ich funkčnosti. Biotechnológie v réžii “Glyca” boli pre nás tabu, takže sme išli k podstate veci. Prebrali sme si každý produkt. Prebrali sme si jeho varianty, atribúty, farebné alternatívy a prepočet ceny. Najväčšia “špecialitka” je z tohto uhla pohľadu “Optimization kit”.

Pri celosvetovom pôsobení sme riešili aj otázku DPH (VAT), konkrétne to, ktorému klientovi bude pripočítaná DPH a ktorému nie.

Zostali nám však ešte 3 produkty, pri ktorých je potrebná komunikácia medzi kupujúcim a odborníkom. Výroba týchto produktov je takmer na mieru, teda okruh variant a prispôsobenie nemožno definovať. Ako najvhodnejšie potenciálne riešenia sa nám javili:

a) nákupný proces s odoslaním kontaktného formulára, kedy Glycospot kontaktuje klienta a dorieši objednávku

+ nie je potrebné riešiť doplňujúcu fakturáciu
−  klient si môže nákup rozmyslieť
−  nemožnosť dokončenia kompletného nákupu, keď je vybraný iný produkt s celým nákupným procesom

b) kompletný nákupný proces so zaplatením s tým, že Glycospot následne dorieši objednávku a vyúčtovanie

+ klient si objedná ihneď
−  potrebné riešenie dokladov

Vhodnejšia sa nám javila možnosť b), ktorú sme odporučili klientovi a ten ju prijal.

Programovanie

Ako sme už naznačili, klient chcel naprogramovať len e-shopovú časť. Glycospotu sme však odporučili celý web naprogramovať nanovo. Framework z roku 2011, PHP 5.3 z roku 2009 (pre zaujímavosť – Paypal, ktorý bol v pôvodnom pláne pre e-shop podporuje PHP 5.3 ako najstaršiu verziu), o staršom Bootstrape nehovoriac a absencia “špecky” ku kódom presvedčili aj klienta, že je treba sa na to pozrieť komplexne.

Preto sme programovali v HTML celý web a využili sme najnovšie technológie. Web je teraz rýchlejší a plne responzívny.

SEO

Pri minimalizovaní negatívnych dopadov, pri zmene URL, sme na SEO hodnotenie pripravili ideálnu štruktúru URL adries na základe analýzy kľúčových slov. Následne sme pripravili mapu presmerovania (kompletný zoznam presmerovania starých url na nové url) a optimalizovali sme aj obsahovú časť webu (titulky, h1 nadpisy, metapospisky, atď.).

Ostatnú časť SEO spracúvame v ďalšej fáze a už sa tešíme na pokračovanie spolupráce.

Cookies a GDPR

Určite už viete, že nie sú cookies ako “cookies”, ako aj to, že sa na weboch nachádza “Privacy policy”, a.k.a. ochrana osobných údajov. Mnohých to obťažuje, ale legislatíva sa sprísňuje a my potrebujeme plniť povinnosti v súvislosti s GDPR a ePrivacy.

Pripravili sme “Privacy policy”, ktorá slúži ako informačná povinnosť, “nastavili” newsletter a kontaktný formulár a aplikovali cookies tak, aby boli v súlade s legislatívou.

Pár slov na záver

E-shop sme odovzdali, otestovali, vyladili. Dnes je spustený, funkčný a má za sebou prvé objednávky. Spolupráca s Glycospot pre nás pokračuje nastavením pre eCommerce a SEO optimalizáciou, čo nás teší.

MÁM ZÁUJEM O PROGRAMOVANIE

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Marketing  21. októbra 2024 Ján Májek

Formáty na sociálnych sieťach zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní značky a efektívnej komunikáci...

Čítaj viac
PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  1. októbra 2024 Ján Májek

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac
Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Marketing, Social media  30. septembra 2024 Ján Májek

V rámci digitálneho marketingu zohrávajú sociálne siete kľúčovú úlohu, pričom organický a platený...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.