23. marec 2020 / Martina Kertészová

DIGITAL INSPIRATION

Facebook reklama | Trendy roku 2020

Facebook reklama | Trendy roku 2020

Facebook reklamu využívame denne. Naučili sme sa robiť v Business Manager-i, dobre zacieliť publikum, skúšať rôzne možnosti a vyberať tú najefektívnejšiu cestu. Poďme sa posunúť ešte o kúsok ďalej. Rok 2020, tak ako každý, prináša rôzne rastúce trendy aj v oblasti Facebook reklamy. Tá vám môže veľmi rýchlo a efektívne zvýšiť predaje a pomôcť získať nových zákazníkov.

Čo sa teda bude meniť? Čo by vám nemalo uniknúť? Ako zlepšiť reklamu na Facebooku?

1. Mobile F I R S T

Starý známy “trend”, o ktorom nepočujeme prvýkrát, no o to dôležitejší. Aj v oblasti Facebook reklamy. Ľudia sa na sociálne siete napájajú najčastejšie práve cez mobil, preto je dôležité robiť na týchto platformách “mobile friendly” reklamy. Pri ich tvorbe vždy myslite nato, ako sa budú zobrazovať na mobilných zariadeniach a či sú im dostatočne prispôsobené. Pod slovo FIRST sme ukryli pár tipov, ktoré vám pomôžu.

content-marketing-upvision

Friendly

Už spomínané dôležité “priateľstvo” medzi vašou reklamou a mobilom vášho zákazníka. Na to treba myslieť pri tvorbe akejkoľvek platenej propagácie na Facebooku. A nielen Facebooku. Dobre vieme, že ten je prepojený aj s Instagramom a vaše reklamy môžete spustiť naraz na oboch platformách. V news feede aj v stories. Preto by mali byť v prvom rade friendly (priateľské) pre užívateľa, ktorý ich uvidí aj pre jeho mobilný telefón. Ako dosiahnuť, aby boli vaše reklamy “friendly” uvádzame v nasledujúcich bodoch.

Interesting

Zaujímavé. Také by mali byť, aby upútali pozornosť a vyvolali interakciu. Upútať môžete kvalitným obrázkom (štandardizovaným do funkčnej veľkosti 5:4, prípadne do štvorca), najlepšie vami odfoteným. Ak nemáte inú možnosť, využiť môžete aj fotobanku. Obrázok z fotobanky však odporúčame doplniť zaujímavým zvyškom, t.j. ostatnými grafickými prvkami. Výstižné a “oči berúce” by mali byť aj texty vašich Facebook reklám. Využiť môžete tiež videá, trend, ktorý výrazne zvýši atraktívnosť vašej reklamy. Viac o ňom si povieme nižšie.

content-marketing-upvision

Repeating

Nebojte sa v reklamách používať ten istý template- šablónu, v ktorej budete obmieňať obrázky aj texty, no “grafická stopa” zostane tá istá. Opakovaným použitím tej istej šablóny zvyšujete zapamätateľnosť vašej reklamy a firmy vo všeobecnosti.

Pri pohľade na reklamu od vás, ju užívatelia, vďaka nezmenenej a dlhodobo identickej vizuálnej komunikácii, ľahko priradia k vašej značke.

Shortly

Veľký rozdiel medzi reklamami pre desktopy a pre mobily je ten, že pri reklamách zobrazujúcich sa na desktopoch máte možnosť nadpisu aj popisu reklamy, kdežto pri mobiloch je k dispozícii len základný text a URL adresa. Preto ak píšete pre mobily, uistite sa, že všetky potrebné informácie sú v základnom texte. Ten vám neposkytuje možnosť rozpísať sa, preto musíte byť stručný a presný.

Stručnosť je dobré si zachovať aj pri desktopoch. Ak textujete pre počítače či notebooky, dávajte si pozor, aby sa veci v nadpise a popise neopakovali. Okrem toho, tým, že Facebook jemne rozširoval veľkosť obrázkov v reklame, skrátil sa text, ktorý sa ľuďom zobrazí pred rozkliknutím tlačidla “Zobraziť viac” zo 7 riadkov na 3. Už v týchto 3 riadkoch si užívateľa musíte získať. Vo všeobecnosti viac ako 3 riadky textu v reklame ani neodporúčame použiť. Jedine, ak sa jedná o niečo odbornejšie či vyžadujúce viac informácii pre pochopenie.

To action

Vzbudzovať k akcii. To by mali vaše reklamy robiť. Ako? Prostredníctvom CTA (Call To Action) tlačidla, vyzývajúceho k určitému úkonu, napr. “Stiahnuť”, “Prihlásiť sa”, “Dozvedieť sa viac” a pod.

content-marketing-upvision

Reklamy s týmito tlačidlami sú oveľa efektívnejšie a ľudí častejšie privádzajú do úspešného konca. Je to ten posledný, finálny krok, ktorý urobia a splnia cieľ vašej reklamy. Vo väčšine prípadov je tento cieľ pomenovaný práve v CTA tlačidle (“Poslať správu”, “Nakúpiť”,...).

2. VR/ AR/ 360°/ 3D

Poďme sa pozrieť, čo sa pod týmito skratkami a číslami skrýva.

VR (Virtual reality/ Virtuálna realita) aj AR (Augmented reality/ Rozšírená realita) v digitálnom marketingu rastú na popularite. S ich využitím sa pracuje aj v reklame, ktorá získava vďaka nim pridanú hodnotu, prvok originality, inakosti aj prekvapenia. VR aj AR sú práve tými nástrojmi, ktoré dokážu užívateľa do reklamy vtiahnuť, urobiť z neho súčasť príbehu danej značky, prehĺbiť spojenie, vzťah medzi značkou a užívateľom aj zvýšiť dôveryhodnosť firmy.

Vyskúšať si nové okuliare od Ray-Ban, či nový make-up alebo rúž od Maybelline prostredníctvom Facebook reklamy? Nič nemožné. Práve vďaka AR. Aj keď na našom trhu sa vo veľkom ešte tieto techniky nevyužívajú, je to len otázka času.

content-marketing-upvision

Na skvelé oživenie vašich “reklamných príbehov” poslúžia aj 360° videá či využitie 3D techniky. Užívateľov do reklamy skvele vtiahne, zvýši mieru interakcie a s vašimi produktami/ službami sa zákazníci oboznámia originálnym spôsobom.

3. Facebook stories reklamy

Keďže Facebook news feed, nástenku, pohltilo kvantum reklám, voči ktorým sú užívatelia stále odolnejší, Facebook na tieto (aj iné) účely otvoril platformu príbehov. Mnohí ju na začiatku zatracovali. Veď kto už pozerá príbehy na Facebooku, keď nato máme Instagram. Áno, je pravda, že Instagram rozhodne v miere popularity storiek vedie, no ani na Facebooku to nie je na zahodenie.

Ak máte pocit, že nič za 15- 20 sekúnd nedokážete “v storke” odpromovať, pokojne si urobte 45sek. video rozdelené do 3 po sebe idúcich príbehov. Vo Facebook príbehoch môžete využiť môžete aj carousel, vyskladaný z viacerých, na seba nadväzujúcich obrázkov, s doplňujúcimi sa informáciami o vašom produkte.

4. Video, video a ešte raz video

Video engagement (miera zapojenia sa užívateľov po vzhliadnutí videa) je naozaj vysoký. Užívatelia denne na sociálnych sieťach “skonzumujú” obrovské množstvo videí. Video je oveľa obľúbenejším formátom ako obyčajná fotografia či obrázok. Odporúčame ho preto využívať aj v reklame.

content-marketing-upvision

Opäť, väčšina z videí je užívateľmi prehrávaná práve na mobiloch, čím sa vraciame k bodu č.1- mobile first.Pri práci s videami, resp. video reklamami, odporúčame používať titulky, keďže 85% užívateľov si videá prezerá bez zvuku.

Titulky môžete napísať vy alebo ich vygenerovať automaticky a následne upraviť. Keďže sa videá často prehrávajú bez zvuku, dajte si záležať aj na kvalitných copy textoch a atraktívnej vizuálnej stránke vašej video reklamy.

Čo sa týka jej dĺžky, na tú neexistuje platný kľúč. Záleží od toho, čo promujete a aké množstvo informácii chcete podať. Keďže sa ale jedná o reklamu, stále platí, že menej je viac. Čo sa týka textu, ten by nemal zaberať viac ako 20% plochy vašej video reklamy. Skúsiť môžete aj live video, ak napr. predstavujete novú vychytávku či ukazujete, ako s vašim produktom narábať. Ľudia vás aj váš produkt uvidia “live” a nie je nič dôveryhodnejšie, ako osobný kontakt.

content-marketing-upvision

Video reklamy majú viacero výhod. Jednou z nich je to, že si na základe výsledkov z jednej video reklamy môžete vytvoriť vlastné angažované publikum pre tú ďalšiu. Publikum, ktoré aktívne interagovalo s vašim videom (napr. si pozrelo až 75% jeho obsahu) a je pravdepodobné, že tak bude robiť aj naďalej. Každá ďalšia vaša video kampaň tak môže byť úspešnejšia, keďže cieliť budete na tých, ktorí o vás už prejavili záujem a sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi.

5. Zvyšovanie cien reklamy

Aj keď sú pre väčšinu podnikateľov ceny stále viac než dostupné, medziročne sa neustále zvyšujú. Inak tomu nebude aj v tomto roku. Prečo? Inzerentov pribúda, no užívateľov, ktorí by dokázali tento rast uspokojiť nie. Ušetriť však viete práve, ak budete správne cieliť, testovať, využívať silné kľúčové slová a budget na reklamu rozumne rozdeľovať.

Prešli sme si 5timi trendami, ktoré budú mať v roku 2020 rastúcu tendenciu. Veríme, že vám to pomohlo a ak by ste potrebovali pomôcť s nastavením vašej Facebook reklamy, ozvite sa nám.

POTREBUJEM FACEBOOK REKLAMU

Ďalšie inšpirácie