Facebook reklama je veľmi efektívnym kanálom na propagáciu produktov, služieb i zviditeľnenie vašej spoločnosti. Platená reklama na FB ponúka viacero možností cielenia a formátov, ktoré vám dokážu priniesť relevantné výsledky. Vďaka širokej ponuke reklamných nastavení a veľkému množstvu užívateľov, ktorých vieme prostredníctvom reklamy osloviť, predstavuje FB reklama efektívny nástroj biznisového rastu.
Platená reklama na Facebooku pomáha zvýšiť povedomie o značke a jej portfóliu, získať kontaktné údaje cez Lead Generation formuláre alebo priamo motivovať k nákupu. Môžete využiť aj nový formát, ktorým je Messenger reklama. Nákupné správanie aj rozhodovanie zákazníkov je presunuté do online sveta, základom úspešného prežitia spoločnosti sa tak stáva digitalizácia firiem a ich schopnosť podnikania v online priestore. Jednou z možností, ako môžete svoje internetové podnikanie podporiť je práve Facebook Ads reklama.
Facebook reklama | Trendy roku 2020. Naučili sme sa robiť v Business Manager-i, dobre zacieliť publikum, skúšať rôzne možnosti a vyberať tú najefektívnejšiu cestu. Poďme
sa posunúť ešte o kúsok ďalej. Rok 2020, tak ako každý, prináša rôzne rastúce trendy aj voblasti Facebook reklamy. Tá vám môže veľmi rýchlo a efektívne zvýšiť predaje a pomôcťzískať nových zákazníkov.
Čo sa teda bude meniť? Čo by vám nemalo uniknúť? Ako zlepšiť reklamu na Facebooku?
Starý známy “trend”, o ktorom nepočujeme prvýkrát, no o to dôležitejší. Aj v oblasti Facebookreklamy. Ľudia sa na sociálne siete napájajúnajčastejšie práve cez mobil, preto je dôležité robiť na týchto
platformách “mobile friendly”reklamy. Pri ich tvorbe vždy myslite nato, ako sa budú zobrazovať na mobilných zariadeniach a či sú im dostatočne prispôsobené. Pod slovo FIRST sme ukryli pár tipov, ktoré vám pomôžu.
Už spomínané dôležité “priateľstvo” medzi vašou reklamou a mobilom vášho zákazníka. Na totreba myslieť pri tvorbe akejkoľvek platenej propagácie na Facebooku. A nielen Facebooku.Dobre vieme, že ten je prepojený aj s Instagramom a vaše
reklamy môžete spustiť naraz naoboch platformách. V news feede aj v stories. Preto by mali byť v prvom rade friendly(priateľské) pre užívateľa, ktorý ich uvidí aj pre jeho mobilný telefón. Ako dosiahnuť, abyboli vaše reklamy “friendly”
uvádzame v nasledujúcich bodoch.
Zaujímavé. Také by mali byť, aby upútali pozornosť a vyvolali interakciu. Upútať môžetekvalitným obrázkom (štandardizovaným do funkčnej veľkosti 5:4, prípadne do štvorca),najlepšie vami odfoteným. Ak nemáte inú možnosť, využiť môžete aj
fotobanku. Obrázok zfotobanky však odporúčame doplniť zaujímavým zvyškom, t.j. ostatnými grafickými prvkami.Výstižné a “oči berúce” by mali byť aj texty vašich Facebook reklám. Využiť môžete tiežvideá, trend, ktorý výrazne zvýši
atraktívnosť vašej reklamy. Viac o ňom si povieme nižšie.
Nebojte sa v reklamách používať ten istý template- šablónu, v ktorej budete obmieňať obrázkyaj texty, no “grafická stopa” zostane tá istá.
Opakovaným použitím tej istej šablóny zvyšujetezapamätateľnosť vašej reklamy a firmy vo všeobecnosti.
Pri pohľade na reklamu od vás, ju užívatelia, vďaka nezmenenej a dlhodobo identickej vizuálnejkomunikácii, ľahko priradia k vašej značke.
Veľký rozdiel medzi reklamami pre desktopy a pre mobily je ten, že pri reklamách zobrazujúcichsa na desktopoch máte možnosť nadpisu aj popisu reklamy, kdežto pri mobiloch je k dispozíciilen základný text a URL adresa.
Preto ak píšete pre mobily, uistite sa, že všetky potrebnéinformácie sú v základnom texte. Ten vám neposkytuje možnosť rozpísať sa, preto musíte byťstručný a presný.
Stručnosť je dobré si zachovať aj pri desktopoch. Ak textujete pre počítače či notebooky,dávajte si pozor, aby sa veci v nadpise a popise neopakovali. Okrem toho, tým, že Facebookjemne rozširoval veľkosť obrázkov v reklame, skrátil sa
text, ktorý sa ľuďom zobrazí predrozkliknutím tlačidla “Zobraziť viac” zo 7 riadkov na 3. Už v týchto 3 riadkoch si užívateľamusíte získať. Vo všeobecnosti viac ako 3 riadky textu v reklame ani neodporúčame použiť.Jedine, ak sa jedná o
niečo odbornejšie či vyžadujúce viac informácii pre pochopenie.
Vzbudzovať k akcii. To by mali vaše reklamy robiť. Ako? Prostredníctvom CTA (Call To Action)tlačidla, vyzývajúceho k určitému úkonu, napr. “Stiahnuť”, “Prihlásiť sa”, “Dozvedieť sa viac” a pod.
Reklamy s týmito tlačidlami sú oveľa efektívnejšie a ľudí častejšie privádzajú do úspešnéhokonca. Je to ten posledný, finálny krok, ktorý urobia a splnia cieľ vašej reklamy. Vo väčšineprípadov je tento cieľ pomenovaný práve v CTA
tlačidle (“Poslať správu”, “Nakúpiť”,…).
Poďme sa pozrieť, čo sa pod týmito skratkami a číslami skrýva.
VR (Virtual reality/ Virtuálna realita) aj AR (Augmented reality/ Rozšírená realita) vdigitálnom marketingu rastú na popularite. S ich využitím sa pracuje aj v reklame, ktorázískava vďaka nim pridanú hodnotu, prvok originality, inakosti
aj prekvapenia. VR aj AR súpráve tými nástrojmi, ktoré dokážu užívateľa do reklamy vtiahnuť, urobiť z neho súčasťpríbehu danej značky, prehĺbiť spojenie, vzťah medzi značkou a užívateľom aj zvýšiťdôveryhodnosť firmy.
Vyskúšať si nové okuliare od Ray-Ban, či nový make-up alebo rúž od Maybelline prostredníctvomFacebook reklamy? Nič nemožné. Práve vďaka AR. Aj keď na našom trhu sa vo veľkom ešte tietotechniky nevyužívajú, je to len otázka času.
Na skvelé oživenie vašich “reklamných príbehov” poslúžia aj 360° videá či využitie 3D techniky.Užívateľov do reklamy skvele vtiahne, zvýši mieru interakcie a s vašimi produktami/ službamisa zákazníci oboznámia
originálnym spôsobom.
Keďže Facebook news feed, nástenku, pohltilo kvantum reklám, voči ktorým sú užívatelia stáleodolnejší, Facebook na tieto (aj iné) účely otvoril platformu príbehov. Mnohí ju na začiatkuzatracovali. Veď kto už pozerá príbehy na Facebooku,
keď nato máme Instagram. Áno, je pravda,že Instagram rozhodne v miere popularity storiek vedie, no ani na Facebooku to nie je na zahodenie.
Ak máte pocit, že nič za 15- 20 sekúnd nedokážete “v storke” odpromovať, pokojne si urobte45sek. video rozdelené do 3 po sebe idúcich príbehov. Vo Facebook príbehoch môžete využiťmôžete aj carousel, vyskladaný z viacerých, na seba
nadväzujúcich obrázkov, s doplňujúcimisa informáciami o vašom produkte.
Engagement videa (miera zapojenia sa užívateľov po vzhliadnutí videa) je naozaj vysoký.Užívatelia denne na sociálnych sieťach “skonzumujú” obrovské množstvo videí. Video je oveľaobľúbenejším formátom ako obyčajná fotografia či obrázok.
Odporúčame ho preto využívať aj v reklame.
Opäť, väčšina z videí je užívateľmi prehrávaná práve na mobiloch, čím sa vraciame k bodu č.1-mobile first.
Pri práci s videami, resp. video reklamami, odporúčame používať titulky,keďže 85% užívateľovsi videá prezerá bez zvuku.
Titulky môžete napísať vy alebo ich vygenerovať automaticky a následne upraviť. Keďže sa videáčasto prehrávajú bez zvuku, dajte si záležať aj na kvalitných copy textoch a atraktívnejvizuálnej stránke vašej video reklamy.
Čo sa týka jej dĺžky, na tú neexistuje platný kľúč. Záleží od toho, čo promujete a aké množstvoinformácii chcete podať. Keďže sa ale jedná o reklamu, stále platí, že menej je viac. Čo satýka textu, ten by nemal zaberať viac ako 20%
plochy vašej video reklamy. Skúsiť môžete ajlive video, ak napr. predstavujete novú vychytávku či ukazujete, ako s vašim produktom narábať.
Ľudia vás aj váš produkt uvidia “live” a nie je nič dôveryhodnejšie, ako osobný kontakt.
Video reklamy majú viacero výhod. Jednou z nich je to, že si na základe výsledkov z jednejvideo reklamy môžete vytvoriť vlastné angažované publikum pre tú ďalšiu. Publikum, ktoréaktívne interagovalo s vašim videom
(napr. si pozrelo až 75% jeho obsahu) a je pravdepodobné,že tak bude robiť aj naďalej. Každá ďalšia vaša video kampaň tak môže byť úspešnejšia, keďžecieliť budete na tých, ktorí o vás už prejavili záujem a sú vašimi potenciálnymi
zákazníkmi.
Aj keď sú pre väčšinu podnikateľov ceny stále viac než dostupné, medziročne sa neustále zvyšujú.Inak tomu nebude aj v tomto roku. Prečo? Inzerentov pribúda, no užívateľov, ktorí by dokázalitento rast uspokojiť nie. Ušetriť však viete
práve, ak budete správne cieliť, testovať, využívaťsilné kľúčové slová a budget na reklamu rozumne rozdeľovať.
Prešli sme si 5timi trendami, ktoré budú mať v roku 2020 rastúcu tendenciu. Veríme, že vámto pomohlo a ak by ste potrebovali pomôcť s nastavením vašej Facebook reklamy, ozvite sa nám.