8. júla 2019 / Ján Májek

DIGITAL INSPIRATION

Zistite, aké formáty propagácie sú na Instagrame IN!

Nie je žiadnym tajomstvom, že sociálne siete diktujú nadchádzajúce novodobé trendy v online svete a pri online nakupovaní. Tieto trendy však netrvajú večne, po čase ich vystriedajú iné, ktoré prevalcujú tie predchádzajúce. Môžeme povedať, že tak rýchlo ako vzniknú, aj zaniknú.

graf

S nástupom Instagramu vznikla u ľudí túžba podobať sa napríklad známym ľuďom alebo influencerom na fotografiách. „Followery“ alebo po našom, sledovatelia osobností chcú mať rovnaké oblečenie, elektroniku, cestovateľské zážitky ako ľudia, ktorých sledujú.

Instagram neustále inovuje a poskytuje nové možnosti a reklamné formáty. Niet preto divu, že má až 1 miliardu aktívnych užívateľov. Oslovuje prevažne mladších ľudí. Určite tomu dopomohla IGTV alebo kreatívne vytváranie obsahu cez Stories. Vzhľadom na počet užívateľov a možnosti, ktoré Instagram ponúka by mala „zbystrieť“ každá firma, ktorá využíva marketing v online prostredí alebo zvažuje vstup, prípadne rozšírenie aktivít.

Zlatým pravidlom každého úspechu na Instagrame je tvorba kvalitného obsahu, ktorý zaujme a jedinečnosťou získa nových sledovateľov, ktorí sa môžu stať klientami.

graf

Vývojári sa neustále snažia, aby firmám ako inzerentom prinášali vylepšené funkcie, ktorými efektívnejšie oslovia publikum. Medzi tieto pridané funkcie patria napríklad Shopping Tagy, ktoré Vám umožnia pridať cenu a popis k položke zobrazenej v príspevku. Po kliknutí na túto položku bude užívateľ presmerovaný na vašu webovú stránku.

Prečo je Instagram trefou do čierneho?

Až 720 z 800 respondentov využíva Instagram pre marketingové účely. Z toho vyplýva, že ak chcete byť lepší než konkurencia, nezaháľajte a vytvárajte zaujímavý obsah i na tejto sociálnej sieti. Ak ešte nemáte založený účet, nie je na čo čakať. Už včera bolo neskoro. Ďalším dôvodom, prečo by ste mali začať vytvárať obsah je 1 miliarda aktívnych užívateľov. Až takéto veľké množstvo ľudí môže vidieť váš príspevok. To znie celkom fajn, no nie?

graf

Aké Instagramové formáty preferujú inzerenti?

Z nižšie zobrazeného grafu vyplýva, že inzerenti vsádzajú prevažne na silu Instagram Stories, čo dokazuje ich 80% využívanie. O niečo menej inzerentov používa Ads a Highlights. Naopak pomerne nízkej obľube sa teší IGTV, Shopping Tags a Instagram Live.

graf

Ako možno vysvetliť výsledky grafu?

Dôvody, prečo inzerenti využívajú alebo nevyužívajú tieto formáty môžu byť nasledovné:

  • Instagram Stories – dôležitým faktorom je počet ich denných užívateľov. Toto číslo neustále rastie, avšak momentálne dosahuje hodnoty 500 denných užívateľov. Netreba ignorovať fakt, že patria k jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcim formátom, keďže ešte v roku 2017 Instagram Stories zasiahlo len 150 denných užívateľov.
  • Ads – Instagramové Ads sa nastavujú v Facebook Ad Manageri spolu s Facebook Ads, čo umožňuje jednoducho rozšíriť obsah Facebookových reklám na Instagrame
  • Highlights - tento formát si odlomil kúsok úspechu zo Stories, keďže sú trvalo aktívne na rozdiel od Stories, ktoré majú kratšiu životnosť.
  • IGTV si zatiaľ nenašlo svoju priazeň u inzerentov. Uvidíme časom.
  • Shopping Tags sú len v instagramových plienkach. Možno budú časom úspešné.
  • Instagram Live – je zvláštne ako málo inzerentov využíva Instagram Live. Dalo by sa povedať, že inzerenti nevyužívajú jeho potenciál. Jeho výrazné umiestnenie vo vrchnej časti Instagramu a miera zapojenia užívateľov si vyžadujú vašu pozornosť. Živé vysielania generujú až trikrát väčšie zapojenie publika než video posty, preto sa oplatí pouvažovať o tomto formáte.

Aké formáty na Instagrame generujú lepšie výsledky?

Pri pohľade na graf, umiestnený nižšie, možno usúdiť, že inzerenti vsádzajú na klasické publikovanie fotografií. Okrem klasických postov možno podnietiť užívateľov k akcii i zverejnením Stories alebo videí, ktoré, ako vidíme, prinášajú uspokojivé výsledky.

graf

Je analytický nástroj na Instagrame dobrým pomocníkom k hodnoteniu výkonnosti?

Určite každému z Vás aspoň na okamih preletela mysľou otázka, nakoľko brať analytický nástroj na Instagrame za smerodajný.

Poďme sa spolu pozrieť, ako inzerenti prihliadajú pri strategickom plánovaní na výsledky Instagramového analytického nástroja. Prikladajú mu väčšiu dôležitosť než by mali? Alebo naopak nezohráva žiadnu úlohu v ich strategickom plánovaní?

graf

Z grafu je zrejmé, že inzerenti občas berú do úvahy Instagramový analytický nástroj pri strategickom plánovaní príspevkov alebo kampaní. Len 20 % inzerentov berie výsledky z Instagramu za smerodajné a riadi sa nimi. Prekvapujúcim ukazovateľom je 18% počet inzerentov, ktorí vôbec nevyužívajú Instagram k vyhodnoteniu efektívnosti obsahu zverejneného na Instagrame.

Možno predpokladať, že títo inzerenti využívajú iné analytické nástroje, ktoré sú v hojnom počte zastúpené na internete. Navyše niektoré z nich ponúkajú inzerentom oveľa väčšie množstvo funkcií než ponúka Instagram. Je možné, že si to Instagram začne uvedomovať a zaradí k súčasne dostupným funkciám i ďalšie.

graf

Aké Instagramové formáty budú hýbať biznis svetom?

Predpokladáme, že najväčší potenciál pre Vás, ako inzerentov, budú mať hlavne tieto formáty (poradie je dané od najväčšieho potenciálu po najmenší):

  • Stories
  • Shopping tags
  • Instagram Live
  • IGTV

Avšak toto poradie je subjektívne, preto, než začnete s budovaním Instagramového účtu, poraďte sa s nami. Spolu nájdeme cestu, ktorou by sa váš Instagramový účet mal vydať.

Zdroj Mám záujem o Instagram propagáciu firmy

Ďalšie inšpirácie