search engine optimization

SEO

Možno ste už niekedy počuli o skratke SEO. Čo však tieto jednoduché tri písmená skrývajú?

Táto skratka vznikla z anglického Search engine optimization, čo znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Často sa môžeme v praxi stretnúť s pojmom „SEO optimalizácia“, ktorý už vďaka pôvodu skratky je nesprávny. Okej teraz vieme, čo to znamená, ale nevieme čo to je.

Skôr ako si vysvetlíme, čo SEO je povieme si čo to nie je.

Za prvé nie je to mágia – nastavenie SEO nie je mávnutie čarovnej paličky, alebo lusknutie prstov. Je to neustály proces zlepšovania a dolaďovania stránky pre našich zákazníkov.

Nie je to len jeden dokument – SEO je dlhodobá spolupráca medzi marketérom a klientom, pričom marketér potrebuje poznať ciele klienta a spolupracovať na ich dosiahnutí

SEO nie sú podvodné triky na prilákanie zákazníkov – niektorý ľudia si predstavujú pod SEO nekalé triky ako klamať a zavádzať ľudí.

Čo to vlastne SEO je:

SEO je technická a obsahová optimalizácia stránky pre návštevníkov a prípadných zákazníkov. Pod technickou optimalizáciou si môžeme predstaviť opravu základných chýb na stránke a navrhnutie odporúčaní pre programátora, ktorý následne zapracuje tieto zmeny. Aby sme neboli len všeobecný, jeden z najvýznamnejších technických faktorov webu je rýchlosť načítania stránky.

Pod obsahovou optimalizáciou si môžeme predstaviť úpravu nadpisov, titulkov, textov a popisov jednotlivých stránok, tak, že do nich zaradíme kľúčové slová, ktoré naši návštevníci často vyhľadávajú.

Tieto dve optimalizácie patria pod tzv. On-page SEO, to znamená, že všetky zmeny sa vykonávajú na webovej stránke klienta a sú okamžite viditeľné. Avšak to je len polovica práce. Druhou časťou je tzv. SEO off-page. Tu patrí vytváranie kvalitného odkazového portfólia pre stránku. Kvalitné odkazové portfólio je podobné ako kvalitné referencie. Čím sú referencie pravdivejšie a tématickejšie tým majú väčší význam. Off-page sú najmä kvalitné články, z kvalitných portálov smerujúce na web klienta.

Nakoniec by sme predstavili najznámejšie mýty o SEO:

  • SEO je história – tento mýt vznikol na základe nekalých techník, ktoré dnes nefungujú, SEO je aktuálne a pravdepodobne dlho aj bude J
  • Kto chce mať lepšie pozície musí platiť Googlu – tento názor vznikol keď sa niektorý predajcovia PPC reklamy rozhodli nie veľmi čestným spôsobom získať peniaze. Je pravda, že SEO a PPC sa ovplyvňujú, ale skôr naopak. Kvalitné SEO môže spôsobiť lacnejšie reklamy
  • SEO sa dá nastaviť, prípadne zapnúť – SEO je proces a je to dlhodobý proces, pričom prvé výsledky nie sú viditeľné okamžite, ale až o niekoľko mesiacov. Preto si ho nemôžeme predstaviť ako gombík, ktorý sa dá jednoducho vypnúť a zapnúť.