Konverzný web je dobrý web. Určite ste už čítali o tom, čo všetko by mala webová stránka obsahovať. Otázkou však zostáva, čo znamená mať skutočne dobrý web.
Dobrý = konverzný
V podstate ide stále o to isté. O konverziu. Keď vytvárate webovú stránku (alebo ju niekto vytvára za vás), chcete, aby návštevníci na nej niečo vykonali, dokončili akciu, urobili konverziu. Tou môže byť nákup, vyplnený kontaktný formulár, prihlásenie na odber noviniek, stiahnutie e-booku atď. Samozrejme, že na webe nejde len o samotnú konverziu. O tom, aké dôležité je napr. vytváranie kvalitného blogového contentu (nielen zo SEO pohľadu), sa nemusíme baviť.
Avšak aj blog budujeme so zámerom zvýšiť mieru dôveryhodnosti a kredibility spoločnosti v očiach ľudí (aj v očiach Google), ktorí sa vďaka tomu na stránku vrátia a akciu s väčšou pravdepodobnosťou dokončia.
Infografika: Ako na konverzný web
Dostávame sa k odpovedi na otázku, čo všetko by mal obsahovať web, ktorý dokáže zvýšiť mieru dokončených akcií – konverzií. Tím Red Website Design dal dokopy 7 aspektov, ktoré by mal obsahovať každý web, ak chce v roku 2020 uspieť a zvýšiť mieru konverzií. Body sme spracovali do prehľadnej infografiky, aby ste sa k nim mohli kedykoľvek a rýchlo vrátiť.
Z infografiky je jasné, čo všetko by mala vaša stránka obsahovať. Poďme sa pozrieť na konkrétne body a dôvody, prečo je ich prítomnosť na vašom webe taká dôležitá.
1. Mobile friendly
Opakuje sa to všade a stále, ale pokiaľ vaša stránka nie je responzívna, čo znamená, že sa správne zobrazuje na akomkoľvek zariadení, ľudia sa na nej stratia a dokončiť akciu bude pre nich nemožné. Špeciálnou kategóriou sú mobily. Na zobrazovanie vašej stránky na mobiloch dávajte veľký pozor. Dnes sme všetci a všade pripojení, vyhľadávame aj nakupujeme cez svoje smartfóny.
Preto platí, že mobile friendly = viac konverzií. Pod mobile friendly rozumieme napr. ľahký prístup a orientácia na webe cez mobil, jednoducho dohľadateľné informácie, výrazné CTA buttony, viditeľný kontaktný formulár a pod. Stránky, ktoré nie sú prispôsobené na zobrazovanie na mobiloch či tabletoch sú zvyčajne pre užívateľov veľké mínus a opúšťajú ich po pár sekundách, navyše otrávení z toho, že nenašli to čo hľadali, prípadne sa im to ani nenačítalo či stratilo v poprehadzovanom texte.
2. Video content
Sila video contentu na vašom webe je väčšia ako si myslíte. Napr. také inštruktážne video dokáže jednoducho a v relatívnej krátkosti vysvetliť, ako funguje váš produkt. Najmä v prípade zložitejšieho produktu na použitie. Prostredníctvom videa môžete priblížiť svojim návštevníkom čokoľvek, čo chcete. Ako bonus môžu vo videu vidieť KTO stojí za vašou značkou, O ČO presne mu ide a ČO získajú, ak sa ho rozhodnú podporiť. A to je obrovské plus.
Treba si zapamätať, že dobre informovaný užívateľ je užívateľ naklonený ku kúpe.
Vytvorené videá môžete ľahko pridávať aj do reklamy prostredníctvom Google Ads. To, s akými video formátmi sa pri nastavovaní platenej reklamy môžete hrať, sme opísali v článku “ Prinášame možnosti inzerovania reklamy v Google Ads.”
3. Niečo extra a zadarmo
Ak máte niečo, čo môžete návštevníkovi vášho webu ponúknuť zadarmo, určite si to nenechajte pre seba. Ak nič také nemáte, skúste niečo vymyslieť. Zľavový kupón, e-book zadarmo na stiahnutie, novinky z oblasti vášho pôsobenia, fantázie sa medze nekladú. Nezabudnite však, že by to malo byť niečo užitočné pre užívateľa, čo mu uľahčí život, vyrieši problém.
Poskytnite mu tento benefit za odovzdanie e-mailu. Vy tak získate nového “subscribera” a váš návštevník niečo “extra”, čo ho opäť môže priblížiť ku kúpe, či dokončeniu vami plánovanej akcie. Ak si za konverziu určíte zber e-mailov, máte vyhraté a dokončených akcií, najmä v prípade naozaj hodnotnej odmeny, bude pribúdať.
4. Live chat
Byť tam, keď sa pýtajú. Ukázať benefity, ktoré hľadajú. Pomôcť, keď potrebujú. To všetko je veľmi dôležité a dosiahnuteľné práve vďaka live chatu na vašom webe. Priama interakcia s potenciálnym zákazníkom vám dáva možnosť “získať ho na svoju stranu.”
Okrem toho tak veľmi efektívne môžete získavať dáta o užívateľoch, o ich problémoch, názoroch, pripomienkach. To všetko sa vám zíde pri zlepšovaní vašej činnosti a budovaní ešte viac “user-friendly” webu. Live chat je navyše veľmi ľahko ovládateľný, ľudia ho radi využívajú a môžu sa vďaka nemu vyhnúť telefonátom do firmy či čakaniu na e-mailovú odpoveď.
5. Správne umiestnený formulár
Kontaktný formulár a jeho umiestnenie sa často na webe nerieši. Väčšinou má samostatnú podstránku a nikde inde na webe ho nenájdeme. Skúste si však cez analytiku pozrieť, kde na webe (v akej časti, na akej podstránke) sa u vás ľudia najčastejšie pohybujú. Umiestnite tam výzvu na kontaktovanie. Keď bude takých miest aj viacero, nevadí. Ľudia nadobudnú pocit, že ste ľahko dostupný a navyše sa po opakovanom vzhliadnutí kontaktného formulára zvyšuje pravdepodobnosť, že vás naozaj kontaktujú a tým naplnia požadovanú akciu.
6. Neinvazívny odber noviniek
Veľmi častým dôvodom, prečo sa ľudia neprihlásia na odber noviniek, je invazívne pop-up okno, ktoré na nich vyskočí po pár sekundách strávených na stránke a hneď od nich niečo chce. Ak však otravný pop-up vymeníte za decentný box s výzvou na odber noviniek v rohu stránky, ktorý sa s užívateľom po stránke pomaly posúva, nevyruší to tak pozornosť návštevníka, neotrávi ho to, no podvedome bude vnímať, že možnosť zapísať sa do vášho newslettringu je na dosah. Je tak viac pravdepodobné, že na vašej stránke zotrvá a neopustí ju hneď po prvom pop-up okne.
7. Odber noviniek pod článkom
Prečo je dobré mať výzvu na prihlásenie sa do newsletteringu pod článkom na vašom blogu? Ak sa niekto dočíta na koniec stránky je veľmi pravdepodobné, že o váš obsah má záujem. Odber noviniek (či akýkoľvek váš newslettering) umiestnený pod článkom dokáže záujemcu okamžite premeniť na odoberateľa, navyše z jeho vlastnej vôle. Bola by veľká škoda, keby sa záujemca o váš obsah nedostal nikam ďalej.
Poznáte sa?
Už len záverečná otázka. Pre dobre nastavenú a konverznú stránku potrebujete skutočne poznať svoju značku, svoje ciele. Ešte pred cieľmi však svoje posolstvo, to, čo chcete komunikovať a akým štýlom.
Ak sa pýtate, “kým je moja značka”, môžete to ľahko zistiť vďaka tomu, že si ju zadefinujete ako osobu, prostredníctvom veľmi jednoduchej metódy brand archetypov, ktorej sme sa venovali samostatný článok. Tak nech je aj v týchto časoch pre vás rok 2020 čo najkonverznejší.