Lead generation kampaň

Marketing, Výkon, Povedomie  19. novembra 2024 Ján Májek

Lead generation kampaň

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu online prítomnosť. Jedným z kľúčových prvkov úspešného digitálneho marketingu sú lead generation kampane pre B2B a B2C. Táto stratégia slúži na systematické získavanie potenciálnych zákazníkov, tzv. leadov, ktoré sú relevantné a majú záujem o vaše produkty a služby. V tomto článku sa pozrieme na to, čo presne je lead generation kampaň a ako ju úspešne implementovať.

Čo je lead generation reklama?

Lead generation reklama je súbor marketingových aktivít zameraných na získavanie kvalitných a relevantných kontaktov, ktoré môžu byť pre vašu firmu potenciálnymi zákazníkmi. Cieľom je vytvoriť záujem a interakciu s konkrétnymi ľuďmi, ktorí prejavujú záujem o vaše produkty alebo služby. Čím ďalej, tým viac dnes firmy prechádzajú na model, kedy firmy realizujú online marketing na sociálnych sieťach a vyhľadávačoch, zbierajú kontakty (leady), ktoré končia v CRM firmy a následne s nimi komunikuje obchodný tím / call centrum.

 

model lead generation

Druhy lead generation kampaní

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať lead generation kampaň:

1. Obsahová lead generation kampaň

Vytvárame hodnotný obsah vo forme blogových článkov, e-kníh, alebo videí, ktoré prilákajú pozornosť cieľovej skupiny, ktorá následne zanechá kontakt.

2. E-mail marketing 

Poskytujeme hodnotné informácie prostredníctvom e-mailov, ktoré zákazníkom pomôžu a zároveň budú obsahovať „call-to-action“ na ďalšiu interakciu.

3. Sociálne média

Aktívne využívanie Meta platformy ako Facebook a Instagram na komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi a vytváranie záujmu o vašu značku. Tento záujem končí Call to action prvkom, ktorý otvára formulár kde potencionálny užívateľ zanechá kontakt.

4. Landing page a formuláre

Pre efektívnu lead generation kampaň je nevyhnutné mať špeciálnu landing page. Landing page by mala obsahovať jasnú hodnotovú ponuku a formulár, cez ktorý môžu návštevníci zanechať svoje kontaktné údaje. Dôležité je minimalizovať odchody zo stránky, a to prostredníctvom jasného a presvedčivého volania k akcii. Formuláre majú výhodu v tom, že užívateľ musí okrem svojich údajov zanechať aj dodatočné informácie a tým sa vyselektujú užívatelia, ktorí majú väčší záujem o službu / produkt.

5. Facebook a Instagram Lead Generation

Sociálne siete ako Facebook a Instagram sú skvelými platformami pre lead generation. Využívame ich pre ich dobré cielenie a segmentáciu cieľových skupín, kde môžeme presne definovať, kto uvidí reklamy.

Tipy pre úspešnú lead generation kampaň

  • Presne definujte cieľové skupiny
  • Testujte a optimalizujte cieľové skupiny a obsah kampaní na základe dát a výkonu
  • Pridajte užívateľom do formulára otázky ohľadom jeho segmentu – zvýšite tým relevanciu kontaktov
  • Tvorte obsah, ktorý má reálnu hodnotu a rieši problémy vašich zákazníkov aj v offline svete
  • Aktívne odpovedajte na otázky či komentáre od potenciálnych zákazníkov
  • Analyzujte dáta cez analytické nástroje na sledovanie výkonu kampaní

Záverom môžeme povedať len to, že množstvo firiem už prešlo na lead generation a má automatizovaný obchod a môže každý mesiac plánovať a očakávať nové kontakty. Ak nie ste fanúšikom online, tak sa budete musieť prispôsobiť, pretože trh sa prispôsobil a čím ďalej, tým viac je požiadavka na to mať kvalitné leady z online.

REFERENCIE NA LEAD GENERATION OD NAŠICH ZÁKAZNÍKOV

 

Vďaka práci upvision sme získali o 400% viac potenciálnych zákazníkov vynikajúcej kvality. Spoločnosť efektívne spolupracovala a komunikovala, čím vytvorila bezproblémový pracovný postup. Tím poskytuje kvalitnú prácu s dodržaním deadlinov. Veľmi cennou súčasťou spolupráce je fakt, že agentúra disponuje skúsenosťami v širokom spektre odvetví digitálneho marketingu a služieb, ktoré poskytujú. Všetko sme tak mohli riešiť s jedným dodávateľom.

“ Barbora Kalčoková – GEPARD FINANCE, s..r.o. “ 

S Janovým tímom som spolupracovala na viacerých projektoch na chorvátskom trhu, ich podpora, rýchlosť a dostupnosť celý proces značne uľahčili. Pracovať s nimi bolo naozaj potešením, takže odporúčam Jána a jeho agentúru každému, kto chce úspešne dokončiť rôzne projekty v oblasti IT, alebo výkonnostného marketingu.

“ Helena Kariko – Lugera Hrvatska d.o.o. “ 

64% firiem využíva lead generation kampane. Chcete sa zaradiť k nim?
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Marketingová stratégia pre Akupiercing

Marketingová stratégia pre Akupiercing

Case studies  28. marca 2025 Ján Májek

Marketingová stratégia, ktorá priniesla viac než 200 rezervácií mesačne a pol milióna impresií. P...

Čítaj viac
User-Generated Content (UGC) | tajná zbraň úspešných značiek

User-Generated Content (UGC) | tajná zbraň úspešných značiek

Marketing  12. marca 2025 Ján Májek

User-Generated Content mení spôsob, akým zákazníci vnímajú značky a robí z nich aktívnych tvorcov...

Čítaj viac
LinkedIn v roku 2025 | Nevyhnutný marketingový nástroj

LinkedIn v roku 2025 | Nevyhnutný marketingový nástroj

Marketing, Social media  18. februára 2025 Ján Májek

LinkedIn už dávno nie je len priestorom na online networking. S prekročením hranice jednej miliar...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.