Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď.
Pozreli sme sa na dáta, ktoré vytvorila firma WebFX v prieskume, kde bolo 500 výkonných marketingových pracovníkov, manažérov a majiteľov firiem, a dozvedeli sme sa ako plánujú nastaviť marketingový rozpočet v roku 2024 pre online aktivity a čo ich motivuje.
Dozviete sa, čo prinášajú dáta a ako my manažéri a majitelia firiem rozmýšľame pri tvorbe rozpočtov na online marketing pre rok 2024.
Vedeli ste, že výdavky na digitálnu reklamu dosiahnu viac ako 695 miliárd Eur v roku 2024? Je dnes niekoľko online kanálov, kde ich firmy môžu minúť. Poďme sa pozrieť, ako sa dá nad tým premýšľať.
Obsah článku
Kľúčové poznatky firiem pri tvorbe rozpočtu
Top online kanály, ktoré sú relevantné
Mesačné náklady na digitálny marketing, koľko firmy minú v roku 2024 ?
Porovnanie investícií do marketingu rok 2024 vs. 2023
Faktory prispievajúce k zvýšeným investíciám do online
Faktory prispievajúce k zníženým investíciám do marketingu
Sledovanie návratnosti investícií do digitálneho marketingu ROI
Ako rozložia firmy budget na online marketingový rozpočet 2024
1. Marketingový rozpočet 2024 a kľúčové poznatky
77% majiteľov firiem plánuje investovať viac ako 500 Eur mesačne do digitálneho marketingu.
58% firiem plánuje implementovať technologický stack v roku 2024 automatizácia dát a procesov vo firme.
53% lídrov plánuje investovať viac peňazí do digitálneho marketingu v roku 2024.
42% lídrov plánuje uprednostniť platené vyhľadávacie marketingové kanály v roku 2024.
41% lídrov firiem plánuje outsourcovať digitálny marketing cez online agentúru v roku 2024.
2. Top online kanály, ktoré sú podľa firiem relevantné
Marketingové kanály, ktoré budú uprednostnené pre rok 2024 sa rozkladajú pomerne rovnomerne, pričom medzi najlepšie online marketingové kanály patria platený vyhľadávací marketing PPC reklama a kombinácia platených Facebook reklama a organických sociálnych médií.
Takže, ak ste dúfali v jednoznačného víťaza, ktorý by vám pomohol s rozhodovaním o investíciách do online marketingu, v týchto dátach ho nenájdete.
Tip Ak chcete prioritizovať a investovať peniaze do nejakých online kanálov, pozrite sa na historické dáta z roku 2023 a zistite z ktorých zdrojov ste mali príjem nových leadov, predajov, alebo marketingových čísiel pre zvýšenie povedomia a tam prioritizujte vaše peniaze. 10-15% vašich peňazí na marketing použite do nových kanálov, ktoré nie sú overené. To zabezpečí stabilný trhový podiel.
3. Mesačné náklady na digitálny marketing, koľko firmy spendujú ?
Viac ako polovica firiem bude mesačne používať 500 až 5000 Eur na svoje mesačné náklady v oblasti online marketingu, je zrejmé, že firmy a ich lídri si nechávajú istý manévrovací priestor vo svojich výdavkoch.
Vždy odporúčam investovať 10 až 15% vášho marketingového rozpočtu do nových kanálov / formátov, ktoré prichádzajú. Veľa firiem sa príliš sústreďuje na kanály, ktoré pre nich fungovali v minulosti, a nevyvíja dostatok nových marketingových kanálov, ktoré by mohli fungovať ešte lepšie.
Buďte odvážni a 10-15% vášho rozpočtu a vyskúšajte niečo nové, aby ste mohli nájsť a vyvinúť viac dlhodobých kanálov, ktoré sú hodnotné pre vašu firmu.
4. Porovnanie investícií do digitálneho marketingu rok 2024 vs. rok 2023
S ekonomickou neistotou prítomnou v roku 2023 je povzbudzujúce vidieť, že 53% firiem zvyšuje svoje rozpočty na digitálny marketing pre rok 2024.
Tip V roku 2024 prichádza značná vlna digitálnych výdavkov. Firmy v roku 2024 sú pripravené reinvestovať do svojich digitálnych stratégií a tí, ktorí tak neurobia, pravdepodobne uvidia zväčšujúcu sa priepasť medzi nimi a ich konkurentami. Preto odporúčam investovať viac prostriedkov na reklamu v roku 2024. Globálne v dátach bol rok 2023 rentabilný a ekonomika je na dobrej ceste. Mnohé firmy, ktoré zmenšili svoje digitálne výdavky, videli negatívny dopad na svoje podnikanie a sú horliví to napraviť.
5. Faktory prispievajúce k zvýšeným investíciám do online
Napriek ekonomickej neistote videlo 59% firiem významný rast svojho podnikania v roku 2023, čo ich motivuje k tomu, aby v roku 2024 pokračovali v digitálnom marketingu bez prestávky.
Zdá sa, že 56% lídrov firiem investuje do svojho digitálneho marketingu viac peňazí po zaznamenaní zvýšeného návratu z investícií (ROI). Zároveň 55% firiem expanduje a investuje do nových nástrojov a kanálov, ako sú umelá inteligencia (AI).
6. Faktory prispievajúce k zníženým investíciám do marketingu
Ako sa dalo očakávať, 66% firiem odpovedalo, že zníži svoj rozpočet na digitálny marketing v roku 2024 v dôsledku ekonomických zmien a neistoty, ktorá je pomyselne nad trhom. Keď mnoho obchodných lídrov zvyšuje a znižuje svoje investície v dôsledku ekonomickej neistoty, aký je najlepší postup pri plánovaní rozpočtu na digitálny marketing pre rok 2024?Pokračovať v investovaní do digitálnych stratégií počas pomalých, alebo neistých ekonomických období je dôležité. Príliš veľa firiem si myslí, že môžu jednoducho zapnúť/vypnúť svoje digitálne úsilie a pokúšať sa načasovať svoje marketingové investície s trhom. Ale to je ťažké robiť a tiež to nie je efektívne.
Tí, ktorí pokračujú v investovaní, budú viac aktívni, získajú viac skúseností s vedením lepších kampaní, komunikujú s viac zákazníkmi, majú viac údajov…To všetko im umožňuje dosiahnuť skutočne veľký zisk, keď sa trhové sily posilnia. Dôležité je byť viditeľní po dlhú dobu, nie len v krátkodobom výkyve.
7. Sledovanie návratnosti investícií do digitálneho marketingu v roku 2024
Nie je dosť len stanoviť si ciele – musíte mať plán na sledovanie výsledkov digitálneho marketingu a meranie úspechu. Ako sa dá sledovať návratnosť investícií ?
Väčšina firiem používa nástroje ako Google Analytics na sledovanie návratnosti investícií. Spolu s nástrojmi ako sociálne médiá a zhromažďovanie spätných väzieb od zákazníkov + dáta od svojich obchodníkov.
Hoci sú to spôsoby merania výsledkov, spoľahnutie sa výlučne na tieto nástroje vám nepomôže vidieť celkový obraz. Treba vždy sledovať aj transakcie, ktoré marketing prináša v rámci revenue a obchod z nich profituje cez napríklad nové leady.
CRM softvér môže byť vystavený nekonzistentným údajom od predajných tímov. Google Analytics môže vzorkovať vaše údaje, alebo, čo je ešte horšie, byť nesprávne nainštalovaný na vašej webovej stránke. Má to svoje úskalia, cieľom je mať čo najlepšie sa približujúce dáta k realite.
Je to ťažké, viem, ale v ideálnom svete by ste mali schopnosť prepojiť každý dotyk z každého marketingového systému s jednou platformou riadenou udalosťami. Tým spôsobom môžete sledovať vašich zákazníkov od videnia až po nákup, čo vám umožní optimalizovať váš marketingový mix a investovať viac tam, kde vidíte pozitívnu návratnosť investícií (ROI).
8. Ako rozložia firmy budget na online marketingový rozpočet 2024
Plánovanie digitálnej marketingovej stratégie a marketingový rozpočet 2024 by sa nemalo nechávať na poslednú chvíľu. Naša online marketingová agentúra s viac ako 9 ročnými skúsenosťami vám pomôže nastaviť stratégiu a celý online marketing pre rok 2024.