Produktové fotenie na eshop, v spolupráci s našim spolupracujúcim fotografom a videomakerom Peťom Drinkom pripravujeme sériu článkov a produktovom fotení a videoprodukcii. Prvý článok prináša checklist, ako sa uchopiť produktového fotenia. Či už ste začínajúcim eshopistom alebo máte eshop dlhšiu dobu a fotenie ste už riešili, nájdete si v článku to svoje.
1. Definovanie cieľov a výsledkov pri fotografovaní
- rozsah fotografovania – základom pre ďalšiu spoluprácu je vedomosť rozsahu prác – koľko máme produktov, čo potrebujeme na fotografiách zachytiť, aké uhly budú mať fotografie produktov…
- účel fotografovania – v článku píšeme o fotografovaní pre eshop, avšak “natáčací” deň možno využiť aj pre iné účely, ako tvorba obsahu pre sociálne siete, tlač reklamných materiálov a pod.
- vaša predstava – klienti mávajú často svoje rôzne predstavy. Tieto odporúčame konzultovať s agentúrou, ktorá vám vie odporučiť, akým štýlom sa budete uberať.
- vaša predstava – klienti mávajú často svoje rôzne predstavy. Tieto odporúčame konzultovať s agentúrou, ktorá vám vie odporučiť, akým štýlom sa budete uberať. Možno spomenúť nielen fotografa, ale aj grafika, “projekťáka”, prípadne ak máte u agentúry aj eshop alebo správu eshopu, programátor alebo account.
Informácie vyššie môžu byť zhmotnené aj formálne, napríklad v zozname potrebných záberov a definovaní výstupu.
2. Definovanie výstupu produktového fotenia – rozlíšenie, formáty, veľkosti
V každom prípade je potrebné dbať na kvalitu fotiek. Aj rozlíšenie môže rozhodovať o nákupe užívateľa. Pri rozlíšení je potrebné dbať na samotný “objem” fotografie. Tá nesmie byť príliš veľká, aby neznižovala rýchlosť webovej stránky.
Vo výsledku možno dosiahnuť slušnú rýchlosť pre produktovú stránku. 🙂 Je však dôležité poznamenať, že tú ovplyvňuje oveľa viac faktorov.
Zdroj: PageSpeed Insights, mobilná verzia (eshop nášho klienta glycospot.dk).
Čo sa týka veľkostí fotografie, tie rieši programátor alebo account v závislosti od toho, aké veľkosti vyžaduje eshop alebo aké možnosti poskytuje.
3. Ďalšie požiadavky na produktové fotenie
Pri práci si môžete definovať aj ďalšie informácie.
Inšpirácia pred fotografovaním samotným klientom nie je nikdy na škodu. Naopak, s predstavou si vieme odkomunikovať možnosti fotenia. Príklad môžete vidieť na konkrétnych fotografiách kedy klient chcel zobraziť kávu podľa vzoru fotografie, avšak v jeho prostredí:
Zdroj (prvá foto): Pinterest
Zároveň, možno fotiť aj kombinácie produktov, ktoré každý eshop kategorizuje individuálne a sú na samostatnej podstránke, pričom fotografia môže byť umiestnená v úvodnom náhľade webu (slidery):
Pre klienta Positivo café & bar sme fotili produkty na eshop, ale aj k ďalšiemu využitiu na social media.
Individuálny prístup a nastavovanie techniky je potrebné zvoliť pre jednotlivé farby produktov, odrazy, veľkosti, čo je v plnej réžii fotografa, ktorý má vopred definované informácie od agentúry.
Fotografovanie tiež možno robiť s pozadím alebo bez pozadia – napríklad v bielej alebo čiernej variante.
Príklad fotostanovej fotografie na bielom pozadí:
Pre klienta Watch B-RICH sme fotili limitovanú edíciu vydanú v spolupráci s MMG Benzo Barber.
Príklad fotografie s čiernym pozadím a aranžovaním:
Produktové fotografie eshopu 2hats, ktorý pripravujeme.
4. Odporúčania z našich projektov
Naše odporúčania:
- výber kvalitného dodávateľa – kvalitné fotografie predávajú
- špecifikovanie záberov, cieľov a celkového výstupu – prispejete k obojstrannej spokojnosti a eliminujete potenciálne nezhody
- prítomnosť na fotení – ak fotíte prvýkrát, spravte si čas aspoň a buďte prítomný aspoň pri prvých záberoch
- širší záber pre ďalšie využitie – využite fotografovanie aj na tvorbu obsahu a marketingové aktivity