Realitky na facebooku a posun do digitálnej sféry priniesol niekoľko neočakávaných a pozitívnych prekvapení:
- Presnejší zásah cieľového publika prostredníctvom platených reklám
- Zasiahnutie zákazníka 3D prehliadkou nehnuteľnosti v pohodlí domova
- Budovanie vzťahu cez sociálne siete
- Ucelená komunikácia naprieč rôznymi online kanálmi
- Video prehliadky nehnuteľností – osobné predstavenie ponuky prostredníctvom video formátu
V dnešnom článku sa zameriame na tvorbu Facebook contentu pre realitné kancelárie a maklérov.
Dozviete sa o tom:
- aký obsah vytvárať, ak máte realitnú kanceláriu či ste realitným maklérom,
- čo je content pyramída a prečo je aj v tomto prípade efektívna,
- prečo je dôležité previesť zákazníka na FB cez prvé 3 fázy nákupného procesu (see-think-do) aj v oblasti realít.
Tipy na Facebook content, ktorý zaujme
V prípade, že máte realitnú kanceláriu alebo ste si založili profil realitného makléra, existuje niekoľko druhov obsahu, ktorý vám odporúčame skúsiť. Momentálne v agentúre pracujeme s viacerými realitnými kanceláriami aj maklérmi, pri ktorých sa nám osvedčili nasledujúce tipy contentu. Mimo klasických FB linkpostov, odkazujúcich na ponuku nehnuteľnosti na vašom webe, vyskúšajte:
Referencie (video referencie)
Najlepší marketing je ten, ktorý zabezpečia výpovede predchádzajúcich spokojných klientov. Zákazníci vedia, čo je platená reklama a rozoznávajú ju. Preto je dôležité tvoriť obsah, ktorý pôsobí nenásilne. Pri referenciách (najmä video) sa dokážu potenciálni klienti lepšie stotožniť s tým, čo je im prezentované.
Vidia a počujú ľudí, ako sú oni, rozprávať o svojich pocitoch a skúsenostiach. Ide o silný a dôveryhodný obsah.
Preto sa nebojte pýtať si od zákazníkov recenzie na Facebook aj Google. Či už prispejú slovami na váš FB profil (profil Google moja firma) alebo ich slová spracujete do fotopostu / videa, takýto obsah dokáže divy. Presvedčí nerozhodných a pritiahne nových.
Video prezentácia realitného tímu / osobnosti makléra
Svojmu publiku sa potrebujete predstaviť. Predaj či kúpa nehnuteľnosti je pre klientov často jedným z najdôležitejších životných krokov. Potrebujú vedieť, že sú v dobrých rukách. A to nielen z pohľadu profesionálnych skúseností kancelárie či makléra, ale aj jeho (jej) osobnosti, postoja a osobitného pohľadu na proces predaja / kúpy nehnuteľností. Práve video, v ktorom postupne predstavíte každého člena realitného tímu či samého seba ako makléra na vašom osobnom business profile, umožní divákovi začať si s vami budovať vzťah. Dôvera v makléra je najdôležitejším aspektom pri rozhodovaní. Taktiež dodáva možnosť spoznať makléra ešte pred 1. stretnutím.
Win-win situácia
V prípade, že máte realitnú kanceláriu a vaši makléri okrem spoločného firemného profilu používajú aj osobné business profily, môžete si vzájomne pomáhať. Váš maklér uverejní video predstavenie a vy ho zdieľate. Ak vy ako realitka vypostujete niečo zaujímavé, váš maklér to môže rovnako prezdieľať. „Dohadzujete“ si tak vzájomne nové publikum. Ak má váš maklér samostatný business profil, je dôležité, aby všade používal logo kancelárie a iné prvky, ktoré jasne naznačia „ku komu patrí.“
Ako kancelária sa nebojte zverejňovať aj spoločné aktivity všetkých realitných maklérov (meetingy, obedy, pracovné cesty, briefingy,…). Skrátka všetko, čím oboznámite publikum s osobnosťou kancelárie.
Ako maklér na samostatnej business stránke máte zase viac priestoru pre detailnejšiu prezentáciu vašich služieb, postupov, názorov,… Využite to a video obsah pokojne rozdeľte na viacero častí, pričom na vrch stránky si pripnite vždy najaktuálnejšie video.
Prezentačné videá nehnuteľností
Pri videách ešte ostaneme. Nápomocné sú aj pri detailnom predstavení ponuky nehnuteľnosti na predaj. Lepšie raz vidieť na videu, ako 100x čítať. Preto odporúčame ku klasickému linkpostu, ktorý vás presmeruje na konkrétnu ponuku na webe, urobiť prezentačné video. Predstaviť v ňom nehnuteľnosť, „vziať ľudí dnu“, ukázať im okolie aj seba ako makléra. Perfektne to funguje. Ľudia lepšie spoznajú realitného makléra aj dom / byt, ktorý ponúka.
3D / 360° prehliadky
V rámci FB profilu skvelá cesta transformácie realitnej činnosti do online prostredia. Prečo chodiť na obhliadky, keď si vysnívané bývanie môžete vybrať v pohodlí? Najmä v súčasnej situácii obmedzeného osobného kontaktu je to „must have“ pre realitný trh.
3D prehliadku je ideálne pridať po prezentačnom videu, aby si tak ľudia, ktorých ponuka zaujala, mohli pozrieť viac detailov.
Pozor. Keďže sú tieto 3D prehliadky zvyčajne uploadované na stránku 3tej strany, mali by ste na neodkazovať až potom, ako ich vložíte do ponuky na vašej stránke. Čo tým chceme povedať je, aby ste nevkladali na FB odkaz s prelinkom na stránku, kde ste prehliadku vytvorili. Vložte ju k vám na web a na web následne odkazujte. Chcete predsa, aby traffic smeroval k vám a nie na iné stránky.
Informačné články z blogu
V prípade, že v rámci realitnej kancelárie prevádzkujete na webe blog, poskytuje vám to možnosť postaviť sa do role odborníka v oblasti realít. Ponúkať ľuďom užitočné tipy pri predaji či kúpe, previesť ich celým procesom, vystríhať ich pred potenciálnym nebezpečenstvom, stať sa ich informačným zdrojom. Samozrejme, že na tieto účely môžete využívať aj externé zdroje, no prídete tak o pozíciu „toho, ktorý vie“ a ochudobníte sa o jeden z veľkých obsahov content pyramídy, o ktorej si povieme nižšie.
Vďaka článkom odovzdávate ľuďom „know-how“, budujete dôveru a tvoríte obsah, ktorý bude aktuálny aj o rok či dva (v závislosti od témy).
Okrem vyššie spomenutých existuje ešte viacero druhov obsahu, ktorými dokážete zaujať publikum. Skúsiť môžete live streaming, kde budete rozoberať aktuálnu tému v reálnom čase, vypustiť súťaž či pravidelne pridávať stories (napr. z nehnuteľnosti, v ktorej sa práve nachádzate). Výhodné sú tiež spolupráce so silnými značkami, ktoré sa k vám obsahovo hodia. Dokážu vám zvýšiť dosah, popularitu a prospieť k budovaniu povedomia „silného partnera vo svete realít a jednotky na trhu.“
Content pyramída realitného sveta
Čo je to content (obsahová) pyramída?
Obsah, publikovaný na FB, môžeme deliť na „veľký“ a „čiastočný.“ Veľký obsah býva obsiahlejší a je základom pre tvorbu jednotlivých príspevkov (čiastočného contentu), ktoré z neho vychádzajú. Rozčlenenie veľkého obsahu na čiastočné nám umožňuje obsah recyklovať publikovať nanovo v iných podobách a osloviť aj to publikum, ktoré ho na prvýkrát nezaznamenalo. Zároveň nám dáva príležitosť “šetriť” obsahom ako aj nákladmi na jeho tvorbu.
Medzi veľký obsah môžeme zaradiť formy ako:
- Video (dlhšieho formátu)
- Články na blogu / Externé články
- Live streaming (YouTube, Facebook)
- Podcasty
Medzi čiastočný obsah všetko to, čo dokážeme v novej forme z veľkého obsahu vytvoriť. Na FB pritom uverejníme ako prvý veľký obsah a následne jeho nové podoby (obsah čiastkový) v určitých časových rozostupoch.
Praktický príklad
Veľký obsah: článok z blogu
Čiastočný obsah z veľkého obsahu:
- Infografika, obsahujúca jednotlivé tipy / významné čísla/ štatistiky z článku
- FB carousel s highlightami článku (s najdôležitejšími info)
- Krátke videá na jednotlivé tipy: v prípade, že sa niektorému z tipov alebo určitej téme z článku chcete venovať podrobnejšie, môžete využiť video-formát, v ktorom dokážete informácie dokomunikovať podrobnejšie a jednoduchším spôsobom.
Podobne veľkým obsahom môže byť aj spomínaná video prezentácia vášho realitného tímu či vašej osoby ako realitného makléra. Všetky vaše činnosti či prístupy, ktoré vo videu spomeniete, môžete rozčleniť do samostatných fotopostov, príbehov, kratších videí apod.
SEE-THINK-DO-CARE: Na 3 zo 4 vám poslúži Facebook
V prípade, že sa púšťate do reklamnej FB kampane, mala by mať akvizičný potenciál a teda previesť ľudí cez 3 zo 4 fáz celého nákupného procesu. Štvrtá fáza care, teda starostlivosť o klienta sa väčšinou uskutočňuje cez iné kanály, ako je Facebook.
O čo vlastne ide?
Možno je pre vás spojenie SEE-THINK-DO-CARE novinkou a vôbec neviete, prečo by ste ho mali používať. Celý proces si preto v skratke opíšeme.
Laicky povedané, užívatelia najskôr vašu značku / produkt / službu potrebujú spoznať (fáza SEE), potom ju porovnávajú s konkurenciou a uvažujú nad najlepšou možnosťou (fáza THINK). Po dôkladnom premyslení začnú konať. Veríme, že vo váš prospech, a vykonajú určitú požadovanú akciu, napr. kúpu nehnuteľnost (fáza DO). Po tejto fáze sa z daných užívateľov / návštevníkov stanú vaši zákazníci, o ktorých sa treba starať. Prečo? Aby sa vrátili a vykonali opätovný nákup. Takéto opätovné oslovovanie zákazníkov popisuje fáza CARE. Jednotlivé fázy v praxi sme priblížili v našich článkoch
SEE-THINK-DO-CARE | REKLAMA NA INTERNETE A JEJ FÁZY a
AKVIZIČNÝ MODEL: AKO ZÍSKAŤ NOVÝCH ZÁKAZNÍKOV V DIGITÁLNOM PROSTREDÍ.
V žiadnej kampani by ste nemali zabúdať pracovať s týmito fázami, pretože vám pomôžu priniesť zákazníka tam, kam potrebujete – k požadovanej akcii a urobiť z neho verného klienta.
Ako previesť zákazníka cez tieto fázy v oblasti realít
Dajme tomu, že spúšťate novú kampaň, v ktorej chcete promovať seba ako realitného makléra, vaše silné stránky, postupy a spôsoby práce, odlišné od konkurencie.
Začnete s fázou SEE, v ktorej môžete prostredníctvom dlhšieho videa predstaviť svoju osobnosť, nosné myšlienky vašej kampane.
Vo fáze THINK môžete pridať video referenciu od spokojného klienta, ktorý opíše proces vašej práce. V tejto fáze môžete tiež napr. vypublikovať rubriku na blogu „na čo si dať pozor pri predaji nehnuteľnosti“ a spojiť to s referenciou spomínaného klienta, ktorému ste predaj uľahčili a vystríhali ho pred potenciálnym nebezpečenstvom. Vo fáze THINK môžete aplikovať viacero komunikačných ciest, ktoré budú mať za cieľ presvedčiť klienta, že ste tá správna voľba. Netreba sa báť byť kreatívny.
Fáza DO môže byť naplnená akvizičnými fotopostami, v ktorých budete používať nosné myšlienky celej kampane, spomínané v predchádzajúcich fázach. Ide o to, aby boli posty zamerané na akvizíciu a vyzývali na konkrétnu akciu – predaj s vami.
Pôjde to bez reklamy?
Rozhodne nie. Celá kreatíva a kampaň nebude účinná, ak ju nepodporíte platenou reklamou na Facebooku, ktorá vám dovolí presne cieliť, zasiahnuť pomerne široké a špecifické publikum na základe rôznych filtrov a podporiť akciu, ku ktorej smerujete. PPC, PPC a ešte raz PPC. Vo svete realít a výkonnostných kampaní dnes už nevyhnutnosť.
Na začiatku bola
STRATÉGIA.
Predtým, než sa vôbec pustíte do tvorby Facebook contentu či samotnej kampane, potrebujete podrobnú a premyslenú stratégiu komunikácie.
Práve v stratégii sa vám vykryštalizujú presné ciele, ktoré chcete dosiahnuť, štýl komunikácie, tone-of voice, vaše silné aj slabé stránky, to, akým brand archetypom je vaša značka, … Každý dom musí byť postavený na pevných základoch, inak ho prvá búrka zničí. Len poriadne vybudovanou stratégiou dokážete ustáť zmeny plánov, kritické situácie či prvotný neúspech. Aj keby sa všetko zničí, základy musia ostať.
Vo sfére realitného trhu pomáhame viacerým realitným agentúram a maklérom postaviť stratégiu a z nej následne vybudovať od základov celú komunikáciu, nevynímajúc kampane. V prípade, že máte záujem o naše služby, môžete nás kontaktovať. Radi rozbeháme aj váš realitný biznis.