Marketingové trendy – pokračujeme s ďalšími a pevne veríme, že padnú na osoh. Do roka 2018 vykročte tým správnym trendom.
1. Content bude aj tento rok IN
Naozaj tomu nebude inak. Content marketing je niečo ako palivo pre celú digitálnu komunikáciu.
Od sociálneho až po e-mail marketing. Iba dobré palivo zaistí pohodlnú a úspešnú cestu. Preto si na tvorbe online obsahu dajte záležať. Iba tak budú vaše stránky dobre konvertovať a úspech narastať.
Pri tvorbe contentu nikdy nezabudnite pre koho tvoríte a prečo tvoríte. Skúsiť môžete aj interaktívny obsah, pri ktorom bude musieť zákazník niečo reálne vykonať. Bude sa tak cítiť súčasťou vašej značky a okrem toho sa zabaví.
Skvelým príkladom je nedávna reklama O2, v ktorej testovali vašu silu 😉 Po podržaní palca na obrazovke telefónu to vyzeralo, akoby váš display pukol.
2. Nebojte sa “byť živý”
Buďte live. Buďte živý. Komunikovať so zákazníkom v reálnom čase pomocou “live videí” na sociálnych sieťach je čoraz obľúbenejšie. Nemožno sa tomu čudovať. Takouto komunikáciou akoby ponúkate zákazníkom bližší vzťah a pôsobíte na nich akosi pravdivejšie. Okrem toho zasahujete ľudí v čase ich oddychu, a to ako bonus- nenútene. Za nás jedno veľké ÁNO “živému” životu. Už len prihlásiť sa na Instagram či Facebook a začať streamovať.
3.Marketingové trendy znamenajú tiež, že treba personalizovať, personalizovať a ešte raz… personalizovať
Vyrábate perá s vaším logom. Jedno z nich si kúpi Mirka.
Toto je Mirka. Mirka je študentka a má 23 rokov. Má rada dlhé prechádzky, kávu, kvety a je z Bratislavy. Keďže študuje, perá si kupuje pomerne často. To vaše sa jej na prvý pohľad zapáči a dobre sa jej s ním píše.
Otázka znie: Čo navyše môžete pre Mirku urobiť? Napísať na pero venovanie s jej menom? Skúste. Mirku to isto poteší, bude s ním písať ešte radšej a pri pohľade na vaše pero sa usmeje. A možno sa k vám vráti po ďalšie. Takto nejak funguje aj personalizovaná reklama. Nebojte sa ísť k ľuďom bližšie.
Takto nejak funguje aj personalizovaná reklama. Nebojte sa ísť k ľuďom bližšie.
Celkom dobrým príkladom je firma IKEA a jej program “IKEA FAMILY.” Ako súčasť “ikeáckej rodiny” využívate výhodnejšie ceny, chodia vám novinky či špeciálne ponuky a dostanete aj šálku čaju či kávy ku každému nákupu zadarmo. A keď už ste tam, určite nepohrdnete ani mäsovými guľkami. Skvelá ponuka no nie? Ale čo z toho má IKEA?
Uvedieme si príklad. Na vašu family card si v IKEA kúpite novú posteľ. Pri nákupe vás zaznamenajú do systému a o približne 3 dni sa vám začne ukazovať všade po internete reklama na nové posteľné obliečky od IKEA. Šikovné však? Vďaka vašej karte si vás “označia” a posielajú ponuky relevantné iba pre vás. Je logickejšie obliečky ponúkať vám, novým majiteľom postele, ako tým, ktorí si kúpili umývadlo.
Končíme. Teda nie úplne, len s druhou časťou nášho seriálu o marketingových trendoch. Veríme, že koniec nášho článku bude pre vás novým začiatkom. Držíme palce.