V minulom roku predstavila spoločnosť Google nový typ maximálne výkonných kampaní v službe Google Ads. Performance Max kampane postupne nahradia Smart Shopping a Local kampane. Chcete vedieť, ako fungujú, kde sa zobrazujú a ako ich používať?
1. Čo sú Performance Max kampane?
Kampane Performance Max sú najnovším typom reklamných kampaní, ktoré ponúka služba Google Ads. Kombinujú všetky ostatné typy reklám a pomáhajú podnikom maximalizovať návratnosť investícií pomocou pokročilých algoritmov na automatickú optimalizáciu reklamných kampaní.
Hlavný rozdiel medzi kampaňami Performance Max a inými kampaňami v službe Google Ads spočíva v tom, že strojové učenie automatizuje optimalizáciu, zacielenie a doručenie kampane na základe informácií, ktoré inzerent poskytne.
2. Kde sa zobrazujú PMax kampane?
PMax kampane sa zobrazujú vo všetkých kanáloch spoločnosti Google:
- v Google vyhľadávaní,
- na YouTube,
- v službe Gmail,
- v Google Display,
- v Google mapách,
- v Google Discover.
3. Kedy používať Performance Max?
Performance Max kampane by nemali kompletne nahradiť vaše súčasné kampane. Mali by slúžiť ako doplnok k už existujúcim kampaniam v Google Ads. Môžu byť obzvlášť výhodné pre podniky s komplexnými kampaňami, veľkým rozpočtom alebo potrebou špecializovanej podpory. Keďže sú Performance Max kampane vysoko automatizované, môžu byť výhodné aj pre inzerentov, ktorí nemajú čas na optimalizáciu reklamy pre každý kanál.
4. Ako vytvoriť PMax kampaň?
Nastavenie Performance Max kampane môže vyzerať na prvý pohľad jednoducho, ale jej úspech veľmi závisí na tom, aké podklady tejto kampani poskytnete a aké ciele je vyberiete. Preto skôr, ako sa pustíme do konkrétneho nastavenia, potrebujete vedieť niekoľko vecí.
Reklamný cieľ (konverzia)
Aby mohla PMax kampaň dosiahnuť najlepší výkon, musíte jej presne určiť, čo od nej požadujete – musíte vybrať správny cieľ (konverziu). Ak máte správne nastavený Google Analytics, môžete ciele z web stránky, po prepojení týchto účtov, importovať aj do Google Ads alebo toto nastavenie nechať na programátora či agentúru.
Po správnom nastavení cieľov, vyberte pre každú kampaň iba tie najdôležitejšie – napríklad ak máte eshop, vaším cieľom bude predaj a nie otvorenie stránky kontaktu.
Rozpočet
Nastavte rozpočet a vyberte si správnu stratégiu. Môžete napríklad využiť maximálne kliknutia, konverzie ale aj pokročilejšie stratégie zacielené na vybranú hodnotu CPA alebo ROAS.
Umiestnenie
V akej lokalite chcete reklamy zobrazovať? Ak chcete zahrnúť väčšie množstvo lokalít, môžete vybrať možnosť „zadať ďalšiu lokalitu„, ktorá sa potom rozšíri a uvidíte odkaz pre „rozšírené vyhľadávanie“. Kliknutím na tento odkaz získate možnosť hromadného importu lokalít. Následne môžete vybrať jazyky, plán reklamy a dátumy spustenia kampane.
Kreatívne aktíva
Google vytvára reklamy automaticky, no vy musíte poskytnúť správne údaje. Ide predovšetkým o texty, obrázky, videá, názvy CTA tlačidiel a publiká. Spoločnosť Google uverejnila prehľadnú príručku, v ktorej opisuje odporúčané usmernenia týkajúce sa kreatívnych podkladov. Toto sú niektoré z nich:
- Videá: Ku každej Performance Max kampani pridávajte najviac 5 videí. Optimalizujte svoje videá na základe toho, kde sa budú s najväčšou pravdepodobnosťou zobrazovať. Každé video musí mať minimálne 10 sekúnd. Zahrňte do videí výzvu na akciu.
- Obrázky: Ku každej kampani pridávajte maximálne 15 obrázkov. Snažte sa zahrnúť rôzne štýly pútavých obrázkov, napríklad zobrazenie produktov v kontexte a v detailnom zábere. Vyhýbajte sa duplicitným obrázkom.
- Nadpisy a text: Vytvorte dlhú aj krátku verziu reklamného textu. Reklame vo vyhľadávaní totiž vyhovujú dlhšie titulky a popisy, no zobrazovacie reklamy bývajú krátke.
5. Potrebujete pomoc s nastavením PM kampaní?
Performance Max kampane vám prinášajú skvelú príležitosť osloviť zákazníkov prostredníctvom všetkých kanálov spoločnosti Google. V UPVISION postupne nasadzujeme PMax kampane našim klientom a zaznamenávame zlepšovanie výsledkov. Náš tím odborníkov na PPC je pripravený vytvoriť účinnú stratégiu Performance Max pre vašu firmu.